تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۷۱۹۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جهش 70 دلار قیمت مس در بورس فلزات لندن

می متالز - قیمت مس در LME روز چهار‌شنبه 6 آذر ماه، 70 دلار نسبت به روز معاملاتی پیش از آن افزایش داشته و بیشترین قیمت را در 17 روز گذشته تجربه کرده است.
جهش 70 دلار قیمت مس در بورس فلزات لندن

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز چهار‌شنبه 6 آذر ماه در معاملات بورس فلزات لندن 70 دلار، معادل 1.2 درصد رشد نسبت به روز سه‌شنبه پنجم آذر ماه افزایش داشته و به پنج هزار و 926 دلار رسید؛ قیمت این فلز در روز چهار‌شنبه نسبت به هفته گذشته با رشد 0.9 درصدی همراه بوده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز چهار‌شنبه 6 آذر ماه، با افزایش 78 دلاری معادل 1.3 درصد نسبت به روز معاملاتی پیش از آن، از پنج هزار و 872 دلار در روز سه‌شنبه به پنج هزار و 950 دلار رسیده، همچنین قیمت سه ماهه فلز سرخ 0.9 درصد رشد نسبت به هفته گذشته داشته است. این فلز با افزایش 70 دلاری در روز 6 آذر ماه بیشترین قیمت 17 روز گذشته را به ثبت رسانده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز چهار‌شنبه 6 آذر ماه، با کاهش یک هزار تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 214 هزار و 200 تن به سطح 213 هزار و 200 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز چار‌شنبه 6 آذر ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با افزایش 9 دلار بر تنی نسبت به روز سه‌شنبه همراه بود و با این میزان افزایش به 25 دلار بر تن رسید.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد