تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۷۲۰۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تعطیلی معادن راور

می متالز - رئیس دادگستری راور با اشاره به وجود معادن فعال و بخش‌های کارگری در راور گفت: سعی شده تا با اتخاذ تمهیدات لازم و رفع موانع احتمالی، از تعطیلی معادن جلوگیری شود.
اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تعطیلی معادن راور

به گزارش می متالز، جلسه مشترک شورای اداری قضایی شهرستان راور با حضور اژدری فرماندار، موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، سنجری رئیس دادگستری، دادستان و مسوولین شهرستان در محل سالن اجتماعات دادگستری راور برگزار گردید.

سنجری رئیس دادگستری راور گفت: در دستگاه‌های اجرایی و دولتی راور سلامت کاری و اداری وجود دارد.

او با اشاره به وجود معادن فعال و بخش‌های کارگری در راور گفت: سعی شده تا با اتخاذ تمهیدات لازم و رفع موانع احتمالی، از تعطیلی معادن جلوگیری شود.

سنجری با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه، از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم خبر داد و گفت: جلساتی با حضور اعضا تشکیل و مصوباتی اتخاذ گردید.

اژدری فرماندار گفت: با فضای همدلی و وحدت که بین شورای اداری، قضایی و تامین وجود دارد که ثمره این همدلی، خدمت به مردم است.

اژدری با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: قانونمداری و رعایت اصل بی طرفی و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای توسیه و برای حضور حداکثری و مشارکت بالا در انتخابات تلاش و اهتمام ویزه‌ای داشته باشید، حضور مردم و مشارکت بالا یاس و ناامیدی بدخواهان نظام را در پی خواهد داشت.

او  با اشاره به شروع فصل سرما و بارندگی‌ها بر پاکداری و آزاد سزای مسیل‌ها، رودخانه‌ها تاکید و از مدیریت بحران شهرستان خواست تا آمادگی کامل داشته باشند.

موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امیدوارم تلاش‌ها و کوشش‌ها در جهت خدمت به مردم ارتقاء پیدا کند. در اسفند ماه سال جاری فرآیند برگزاری یکی از رویداد‌های مهم و سرنوشت ساز را داریم وشرایط کشور شرایط حساس است (داخلی به دلیل فشار‌های اقتصادی و خارجی به دلیل تحریم‌ها و..) انتخابات این دوره اهمیت دو چندانی دارد.

او در خصوص سند تحول افزود: مدیران قضایی باید به این سند استناد کنند. چشم انداز خوبی برای قوه قضائیه خواهد داشت. سند تحول یعنی مشکلات و خلاء‌ها شناسایی و در جهت برطرف کردن نقاط ضعف برنامه ریزی شود. مبارزه با فساد اولین اقدام قوه قضائیه بود. خط قرمزی هم نیست و هرکس و در هر کجا، فرقی ندارد. رویکرد قوه قضائیه این است که در مبارزه با فساد قاطعیت داشته باشد. دستگاه‌های اجرایی باید جلوی منافذ را ببندند.

او افزود: چالش قوه قضائیه کثرت پرونده‌های ورودی در سال است که به ابر چالش تبدیل شده است.

موحد در خصوص طرح نماد گفت: شناسایی دانش آموزان در معرض خطر بزه و ... و حمایت و ارائه خدمات به این دانش اموزان و نجات آن‌ها، از برنامه‌های این طرح است. دانش آموز جامعه ستیز باید به دانش آموز جامعه پذیر تبدیل شود. مرقبت‌ها و حمایت‌ها باید مستمر باشد.

او در خصوص پرونده‌های مفتوحه در دادگستری پیرامون اسناد معارض اداره راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی و ... تصریح کرد: انطباق اسناد رسمی باید به گونه‌ای باشد که مردم متضرر نشوند. موارد خاص در جلسات مطرح و با رویکرد کمک به مردم و حل مشکلات اداری برگزار گردد. لازم است نمایندگانی از ثبت اسناد، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و دادستانی ضمن بازدید میدانی دقیق، گزارش کارشناسی ارائه نمایند تا تصمیمات لازم اتخاذ گردید. اگر نیاز به مداخله استان باشد اعلام تا پس از بررسی و ... اقدام گردد.

عناوین برگزیده