تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۷۲۱۵۹
استاندار در ستاد اقتصاد مقاومتی

آغاز قطعه 32 کیلومتری راه آهن بیرجند؛ به زودی

می متالز - استاندار از کلنگ زنی قطعه 32 کیلومتری راه آهن بیرجند با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.
آغاز قطعه 32 کیلومتری راه آهن بیرجند؛ به زودی

به گزارش می متالز، معتمدیان در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: سه پروژه راه آهن در استان داریم  که به زودی عملیات اجرایی قطعه 32 کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری با حضور آقای جهانگیری آغاز می شود.

وی گفت: در تدوین طرح ها و پروزه های اقتصاد مقاومتی استان به مناطق کمتر برخوردار، مشارکت نهاد ها وسرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین توجه به تجارت بین الملل در دستور کار بوده است.

استاندار خراسان جنوبی از تدوین سند توسعه روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها خبر داد، افزود: خشکسالی های چندین ساله روستاهای استان سبب شده تا روستائیان که شغل اصلی شان دامداری وکشاورزی است علیرغم خدماتی همچون جاده، آب، برق ومدرسه سازی وبهداشت مهاجرت کرده  اند و درحال حاضر مهندسی مهاجرت معکوس در دستور کار قرار گرفته است.

معتمدیان همچنین سوخت مرزنشینان و ایجاد مشاغل جدید را از جمله اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان دانست وگفت: تدوین سند شتر خراسان جنوبی با کمک از بنیاد برکت در استان اجرایی شده و500 میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده است .

وی همچنین خام فروشی معادن ومحصولات کشاورزی را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی تو.سعه استان عنوان کرد و افزود:اگر این مشکلات بخوبی حل شوذ شاهد پیشرفت اقتصادی خوبی در استان خواهیم بود.

معتمدیان همچنین تدوین سند کارگروه ملی سازگاری با شرایط کم ابی را یکی از اقدامات مهم دیگر در زمینه مقابله با کم ابی دانست وگفت: مدیریت منابع موجود، احیای قنوات و کاشت محصولات مناسب با شرایط استان و پروژه ی انتقال آب از دریای عمان نیز در برنامه قرار گرفته است.

وی همچنین به فراوری محصولات معدنی اشاره کرد وگفت:چرخه فراوری محصولات در استان بدلیل نداشتن زیرساختها به کندی انجام می شود واگر قرار است در این زمینه سرمایه گذاری شود باید بسته های مشوق برای جذب سرمایه گذار نیز فراهم شود

استاندار با بیان اینکه 41 درصد جمعیت استان روستائیان و عشایر هستند، افزود: همایش ملی روز روستا و عشایر نیز به میزبانی خراسان جنوبی 15 مهر  با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: هم اکنون پیشرفت 60 درصدی در 39 مجتمع آبرسانی داریم که تا دو سال آینده تلاش می شود آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی به اتمام برسد.

 در این جلسه که با حضور وزیر ورزش  و جوانان برگزار شد، معتمدیان از دکتر سلطانی فر خواست تا براساس مصوبه استانهای شرقی کشور درخصوص تخصیصهای 100 درصدی دستورات لازم در ردیفهای مالی تملک و دارایی برای خراسان جنوبی داده شود.

عناوین برگزیده