تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۷۲۱۸۹
سرویس خبر : انرژی

بانک‌ها خریدار ارز نیستند/ توقف 6 ماهه مواد اولیه در گمرک

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: بانک‌ها خریدار ارز نیستند.
بانک‌ها خریدار ارز نیستند/ توقف 6 ماهه مواد اولیه در گمرک

به گزارش می متالز، سیاوش درخشی صبح امروز در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی با رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات در صنعت ملی اظهار داشت: دومین منبع ارز کشور از پتروشیمی‌هاست زیرا اخیرا در فروش ارز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و بانک‌ها خریدار ارز نیستند.

وی افزود: برای اینکه صادرات انجام گیرد، به خاطر تحریم به صورت مستقیم با نام شرکت پتروشیمی کار انجام نمی‌دهیم بلکه با واسطه این کار انجام می‌شود در حالی که از مشوق مالی ما محروم می‌شویم. 

درفشی گفت: در سال‌های قبل، نفت به صورت ریالی به عراق صادر می‌شد ولی به علت نبود سیستم بانکی مناسب در عراق، این صادرات به صورت ارزی پذیرفته نمی‌شود ولی صادرات ریالی حذف شده  و این منجر به از دست رفتن بخش بزرگ بازار عراق شده است. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که دنبال آن بودیم، توسعه طرح ای سی ال است که خوراک آن قبلا به موسسات مالی داده شده ولی این طرح‌ها فعال نبوده و مجوز تا به امروز به پتروشیمی داده نشده است. 

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: مشکلات گمرک از دیگر مشکلات است که الان ۶ ماه است مواد اولیه در گمرک باقیمانده و نمی‌توان کاری کرد.

عناوین برگزیده