تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۷۲۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر میز آسیای سازمان توسعه تجارت در تاشکند اعلام کرد:

انجام مذاکرات موفقیت آمیز برای تقویت حضور ایران در بازار ازبکستان

می متالز - دبیر میز آسیای میانه سازمان توسعه تجارت در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در تاشکند ازبکستان، گفت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و همچنین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان مذاکرات خوب و موفقیت آمیزی با طرف‌های ازبک در راستای تقویت همکاری‌های مشترک و حضور بیشتر ایران در بازار ازبکستان انجام شده است.
انجام مذاکرات موفقیت آمیز برای تقویت حضور ایران در بازار ازبکستان

به گزارش می متالز، رحمت الله خرمالی با بیان این مطلب، افزود: تاکنون کمیته‌های انرژی، کشاورزی، فرهنگی، فناوری، بهداشت و درمان و بیمه مذاکرات خوبی را با طرف‌های ازبکستانی داشته اند و توافقاتی خوبی در این حوزه انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حال نهایی کردن همکاری‌ها در حوزه مناطق آزاد و سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور ایران و ازبکستان هستیم، تصریح کرد: مذاکرات در خصوص کمیته تجارت و صنعت و همچنین کمیته مربوط به اتاق بازرگانی و کمیته استاندارد را تا فردا نهایی خواهیم کرد که به امضای معاونان وزیر دو طرف برسد.
دبیر میز آسیای سازمان توسعه تجارت در پایان گفت: امیدواریم با سندی که در راستای تقویت همکاری های مشترک در حوزه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، بهداشتی، انرژی، نفت و گاز و استاندارد داریم شاهد توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور باشیم.
گفتنی است: برنامه های سیزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و ازبکستان قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه (21 تا 22 آذرماه )در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شود.

نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران همزمان با نشست مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان از فردا با حضور 37 شرکت معتبر ایرانی در تاشکند آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

عناوین برگزیده