تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۷۲۲۹۸
سرویس خبر : انرژی

تکمیل راه‌آهن بوشهر مطالبه جدی مردم استان است

می متالز - استاندار بوشهر گفت: پروژه راه‌آهن که از مطالبات جدی مردم استان است و در صورت شتاب این پروژه می‌تواند امید بیشتری بین مردم استان بوشهر ایجاد کند.
تکمیل راه‌آهن بوشهر مطالبه جدی مردم استان است

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌و بودجه کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بخش دوم توافق با سازمان برنامه‌ و بودجه، ساخت هزار واحد مسکونی دیگر برای مددجویان مصوب شد و ما قول می‌دهیم تا هفته دولت سال آینده بخش عظیم این واحدها را آماده کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که در رضایت مردم تأثیرگذار و در توسعه استان مؤثر باشد در اولویت است، عنوان کرد: استان بوشهر در بحث ریل و راه‌آهن با توجه به اینکه در همان سال اول قرار است بیش از 4.5 میلیون تن بار از طریق این ریل جابه‌جا شود، اگر 200 کیلومتر باقی‌مانده تکمیل و به عسلویه وصل شود اتفاق بزرگی نه تنها در توسعه بوشهر بلکه کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: انتظار داریم در کنار همه پروژه‌های مورد انتظار، پروژه راه آهن که از مطالبات جدی مردم استان است  از سایر ردیف کمکی صورت گیرد که شتاب  این پروژه می‌تواند امید بیشتری  بین مردم استان بوشهر ایجاد کند.

گراوند  با اشاره به تأمین کمتر از 10 درصد آب بوشهر از درون خود استان، گفت: برای حدود 90 هزار مترمکعب آب شیرین کن در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است که بخشی از آن شروع شده که یکی دو تا پروژه آب شیرین کن داریم اگر شروع شود منهای پروژه سیراف تقریبا 90 هزار مترمکعب محقق شده است و می‌تواند آب پایدار برای ما ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه بوشهر در حوزه تجهیزات آب و فاضلاب یکی از فقیرترین استان‌های کشور بودیم، عنوان کرد: با هماهنگی و مشارکت آب و فاضلاب کشور و بوشهر با اعتبار 21 میلیارد تومان تجهیزات مدرن و به‌روزی خریداری کردیم. در مرکز استان حتی ژنراتور برق برای شرایط اضطرار نداشتیم درحالی که الان 1.5 مگاوات برق خریداری کردیم و تضمینی در حوزه پدافند غیرعامل ایجاد شده که اگر برق قطع شود حداقل آب مرکز استان دچار تنش نشود.

 استاندار بوشهر گفت: از محل سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به استان بوشهر، بالغ بر500 میلیارد تومان ابلاغ شده که به اندازه کل بودجه استان در سال 98 بوده است. در حوزه تنش آبی حدود 50 میلیارد تومان به اعتبارمان اضافه شده و حدود 50 میلیارد تومان استان معین برای بوشهر کار کردند.

وی ادامه داد: تنها مرکز استان ایران بودیم که آب مرکز استان حتی در زمستان جیره‌بندی بوده که امروز اعلام می‌کنم منطقه بهمنی، مخ‌بلند، دواس و خواجه‌ها با جمعیت 40 هزار نفر برای اولین بار بعد از انقلاب از نوبت‌بندی آب  خارج کردیم.

گراوند تصریح کرد: مرکز استان ما با این ذخایر و سرمایه‌های عظیم در تأمین آب مشکل داشتیم که با کارهایی که صورت می‌گیرد بخش زیادی از نگرانی‌ها برطرف شده و امیدوارم تا یکی دو ماه آینده در کل مرکز استان مشکل آب حل شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از جاده‌های ما به خاطر وقوع تصادفات مکرر، لقب جاده مرگ گرفته است، تأکید کرد: الان 80 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور گرفته‌ایم اما چون   به عنوان پیمانکار پروژه 35 میلیارد تومان مطالبات دارد، درخواست می‌کنیم این بدهی تهاتر شود تا مبلغ تزریق شده برای ادامه پروژه هزینه شود.

عناوین برگزیده