تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۷۲۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مطالبات قطعه سازان مجددا در حال افزایش است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در اواخر سال 97 پرداخت تسهیلات به خودروسازان جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان موجب دلگرمی قطعه سازان شد اما میزان مطالبات قطعه سازان مجددا در حال افزایش است و این موضوع هم روی کیفیت قطعات و هم روی میزان تولید قطعه تاثیرگذار خواهد بود.
مطالبات قطعه سازان مجددا در حال افزایش است

به گزارش می متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در اواخر سال 97 پرداخت تسهیلات به خودروسازان جهت پرداخت مطالبات قطعه سازان موجب دلگرمی قطعه سازان شد اما میزان مطالبات قطعه سازان مجددا در حال افزایش است و این موضوع هم روی کیفیت قطعات و هم روی میزان تولید قطعه تاثیرگذار خواهد بود.

سید مهدی مقدسی اظهار داشت: ما باید به تمام بازیگران صحنه خودرو توجه کنیم. در ابتدای امر مصرف کننده قرار دارد؛ مصرف کننده این حق را دارد که خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب را خریداری کند. دومین موضوع، قطعه سازان هستند که به عنوان یک بخش موثر در صنعت خودرو گاهی اوقات در معرض نگاه بالا به پایین قرار می گیرند و توجه مناسبی به آنان نمی شود و مطالبات آنان افزایش می یابد و این موضوعات به نگرانی ها دامن می زند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید به جای دخالت و اقدامات دستوری در صنعت خودرو به نظارت و اعلام سیاست های کلان بپردازد و یک نگاه راهبردی به این صنعت داشته باشد و از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان به منظور ارتقاء کیفیت استفاده کند.

مقدسی افزود: ما در صنایع دفاعی و هسته ای و علوم پزشکی در دنیا مطرح شده ایم و یقینا می توانیم با وجود نیروهای نخبه در صنعت خودرو نیز یک جهش منطقی ایجاد نماییم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر سیاست ها در صنعت خودرو باری به هر جهت بوده و هر چند وقت یکبار یک شوک به بازار وارد می شود و خریداران دچار مشکل می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نباید نگاهی سطحی به حوزه خودرو داشته باشیم بلکه باید نگاه ما عمیق باشد تا بیماری مزمنی را که صنعت خودرو از مدتها قبل به آن دچار شده با منطق رفع کنیم، مخصوصا لازم است یک مدل مالی اطمینان بخش برای تامین منابع تولید داشته باشیم تا هزینه ها متوجه خریداران نشود.

مقدسی افزود: متاسفانه هر شوکی که به منابع درآمدی خودروسازان وارد می شود به جای اینکه توسط دولت جبران شود موجب وارد آمدن فشار به مشتریان و مردم می شود و این مساله زیبنده نبوده و شایسته نیست که تمام این مشکلات را متوجه خریدار کنیم بلکه باید با اصلاح ساختار مدیریتی و اصلاح ساختار مالی و اداری و با افزایش تولید و تامین منابع با یک مدل مالی منطقی قیمت خودرو را منطقی نماییم.

عناوین برگزیده