تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۷۲۴۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مس، ایده های برتر حوزه ایمنی را حمایت می‌کند

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از حمایت های مادی و معنوی ایده های جدید و خلاق در حوزه افزایش سطح ایمنی در معادن خبر داد.
مس، ایده های برتر حوزه ایمنی را حمایت می‌کند

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی روز چهارشنبه در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع در محل سالن آزادی شهر سرچشمه اظهار داشت: از تمامی دانشگاه ها می خواهیم که ایده و خلاقیت جدید در حوزه افزایش سطح ایمنی را ارائه دهند و ما این ایده های جدید را حمایت می کنیم.

وی افزود: تدوین نقشه رفع سوانح وکنترل مدیریتی برای مجتمع مس سرچشمه باید مدون شود؛ در دنیا رعایت اصولی ایمنی در صدر برنامه های سیستمی قرار دارد.

سعدمحمدی گفت: امروز در دنیا برای تأیید مقالات بین المللی isa دو نکته رعایت الگوی ایمنی و کاهش هزینه ها حایز اهمیت است؛ روند رو به رشد تکنولوژی  و سطح دانش‌ باید به گونه ای باشد که سیستم ها به صورت هوشمند و آنلاین کنترل رفتار ایمنی را ارزیابی کند.

سعدمحمدی تصریح کرد: در سرچشمه باید تیم ایمنی شکل گیرد و نقشه احتمالی حوادث  بر اساس تجربیات گذشته مدون شود از آنجا که برخی حوادث تکرار می شوند باید نقاط ضعف، شناسایی و برای رفع آنها هزینه شود لذا سیستم های هوشمند در تمامی زمینه ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بخش های ذوب، معدن و پالایشگاه ها حوادثی داریم که باید آنلاین و هوشمند ارزیابی شوند؛ به طور مثال سطح سموم در سلول ها باید هوشمندانه پایش شوند در ارتباط با معدن بحث تکنیکی را داریم اگر این تکنیک را با سطح دانش روز تطبیق دهیم حوادث کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: مدیر مجتمع مس سرچشمه با کمک اساتید دانشگاهی نقشه رفع سوانح را تدوین کند گاهی اوقات حادثه ای که رخ می دهد ناشی از عدم توان مدیریتی است و در آن حادثه میزان خسارت به طور چشمگیر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بعد از تدوین نقشه رفع سوانح که در سرچشمه پیشگام خواهد بود و در معادن مس در سونگون و شهربابک هم توسعه خواهد یافت ارائه آموزش های مداوم ضروری است.

سعدمحمدی گفت: تابلوهای تصویری که گویای بحث ایمنی باشند در سر درب نقاط ورودی از جمله کارخانه های ذوب مس و غیره نصب شود تا کارگران این تصاویر را مشاهده کنند و بیشتر مراقب باشند که این عمل و گوشزد کردن بحث ایمنی از زبان این تابلوها بسیار می تواند در کاهش حوادث وآسیب ها موثر واقع شود.

وی افزود: مدیران ارشد هر مجموعه ای باید کرامت و جان افراد و نیروهای کارگر را مد نظر داشته باشند و مدیران مجتمع مس سرچشمه برای حفظ سلامت ۹ هزار نیروی انسانی شاغل در سرچشمه تلاش کنند.

عناوین برگزیده