به گزارش می متالز، عباس رنجبر ادامه داد: ایمیدرو به منظور رفع نیاز کشور به محصولات و فرآورده های معدنی و همچنین اعمال نظارت بر استفاده از ذخایر معدنی و بهره برداری صحیح و موثر از آن ها به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرح های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل شده است.
مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: لجستیک بخش بسیار مهم و حیاتی هر کسب و کاری به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی کشورها شناخته می شود. عملکرد لجستیک کشورها، عامل رشد اقتصادی و رقابت آن ها در هر دو زمینه تجارت بین المللی و داخلی خواهد بود. کشورهای دارای عملکرد ضعیف در بخش لجستیک با هزینه های بالا رویرو هستند.
رنجبر افزود: لجستیک در معادن و واحدهای صنایع معدنی شامل لجستیک درونی و بیرونی است که در بخش بیرونی معادن و صنایع معدنی در داخل کشور از لجستیک زمینی استفاده می شود. از سوی دیگر به منظور صادرات و واردات محصولات و مواد اولیه از لجستیک دریایی و ترکیبی از دریایی – زمینی استفاده می شود.
وی در تشریح مزایای حمل و نقل ریلی گفت: مصرف کمتر انرژی ایمنی بالاتر سازگاری بیشتر با محیط زیست مناسب برای جابجایی انبوه بار از مزایای حمل و نقل ریلی به شمار می رود.
مدیر زیرساخت ایمیدرو افزود: عملکرد لجستیک در میان 160 کشور جهان نشان می دهد آلمان از نظر شاخص عملکرد لجستیک یه عنوان کشور دارای بهترین عملکرد در جایگاه اول قرار دارد و ایران با 18 پله صعود در سال 2014 در جایگاه 96 قرار گرفت.
رنجبر با اشاره به برنامه های وارداتی و صادراتی مواد و محصولات معدنی در افق 1404 اعلام کرد: در افق چشم انداز نیاز به واردات مواد اولیه در زنجیره فولاد و آلمینیوم و برنامه صادرات 20 میلیون تن فولاد، 1 میلیون تن آلمینیوم و 200 هزار تن مس داریم.