تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۷۳۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیمان سپاری ارزی، صادرکنندگان را با مشکل جدی مواجه کرده است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: موضوع پیمان سپاری ارزی از مهمترین موانع صادرات کالاهای تولیدی است که امیدواریم با حمایت سیستم بانکی کشور به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان این مساله حل شود.
پیمان سپاری ارزی، صادرکنندگان را با مشکل جدی مواجه کرده است

به گزارش می متالز، سعید نبیل عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از واحدهای تولیدی در جمع خبرنگاران افزود: صادرات از محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و باید از همه ظرفیت تولیدی کشور در این جهت استفاده کرد.
وی اضافه کرد: البته بسیاری از صادرکنندگان بخش خصوصی مسیرهای انتقال ارز و راه دور زدن تحریم‌ها را پیدا کرده اند اما به هرحال ضوابط بانکی و پیمان سپاری ارزی، صادرات کالا را دچار چالش جدی کرده و به بخشی از ظرفیت تولیدی آسیب زده است.
این مسوول در خصوص تاثیر قیمت بنزین بر حمل و نقل تولیدات نیز گفت: اگرچه حمل و نقل کالاها با خودروهای بنزینی صورت نمی‌گیرد ولی افزایش قیمت سوخت می‌تواند روی قیمت تمام شده کالاها تاثیر داشته باشد که تلاش می‌شود با تمهیداتی چون اختصاص لاستیک با قیمت مناسب و ... جلوی آن گرفته شود.
نبیل همچنین در خصوص پایانه صادراتی استان نیز گفت: این طرح هم اکنون در مرحله احداث ایستگاه ریلی قرار دارد و باید در ۲ مرحله احداث و تکمیل شود.
قانون پیمان‌سپاری ارزی، یکی از ابزارهای سیاست کنترل ارز است که بر اساس آن، صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازگردانند و آن را به بانک‌های مشخصی که از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شوند بفروشند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد