تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۷۳۹۴۲
سرویس خبر : زمین شناسی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

اکتشاف معادن فقط در یک چهارم وسعت سمنان انجام شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: عملیات اکتشاف معدن فقط در یک چهارم وسعت استان، برابر با ۲۴ هزار کیلومتر مربع، انجام شده است.
اکتشاف معادن فقط در یک چهارم وسعت سمنان انجام شد

به گزارش می متالز، بهروز اسودی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: وسعت زیادی از استان در مناطق حساس و حفاظت شده از نظر زیست محیطی قرار گرفته که امکان اکتشاف در این مناطق وجود ندارد و انجام کارهای اکتشافی در این مناطق نیازمند همکاری و هم‌افزایی مسوولان است.

 وی ادامه داد: شرق استان سمنان از لحاظ معدنی دارای ظرفیت زیادی است که بهره‌برداری از این منابع موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۴۱ ماده معدنی مانند سنگ‌آهک، باریت،منگنز، فلدسپات، مس، بوکسیت، مس، زغال‌سنگ، سرب و طلا در شرق استان وجود دارد.

وی  با بیان اینکه ۳۷ معدن در شهرستان میامی فعال است، ابراز داشت: میامی از لحاظ معدنی جزو شهرستان‌های غنی استان سمنان محسوب می‌شود که کرومیت، منگنز و مس از تولیدات معادن میامی است.

اسودی تصریح کرد: ۲۳۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری شامل صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در شرق استان سمنان وجود دارد که ۶ هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: ۸۸ درصد صنایع در شرق استان سمنان جزو صنایع کوچک، ۵ درصد جزو صنایع بزرگ و بقیه جزو صنایع متوسط است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد پروانه بهره‌برداری صادر شده در استان مربوط به شاهرود است و ۳۰۸ جواز تاسیس معدن در شاهرود صادر شده که بهره‌برداری از تمام این واحدها، هشت هزار و ۷۹۲ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: معدن یکی از واحدهای درآمدزا و اشتغال آفرین است که تحریم نتوانست بر آن تاثیر داشته باشد و رویکرد استان توسعه معادن با تکیه بر توان دانش‌بنیان‌ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان در زمینه معدن غنی است و باید این مقوله در استان جدی گرفته شود و با شتاب بیشتری کارها پیش رود.

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد و درباره تدوین سند توسعه صنعتی و معدنی شرق استان بحث و تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده