به گزارش می متالز، وی افزود: در یکی، دو سال گذشته نیز برنامهای را برای رسیدگی به فعالان فضای مجازی در دستور کار داشتیم و بخشی را هم مطالبه مالیات کردیم که بخش زیادی از اینها نیز به نتیجه رسیده است. مسیحی ادامه داد: بیشتر این افراد پرونده مالیاتی و کد مالیاتی دارند. وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به کاهش درآمدهای نفتی با انسجام بیشتری به مالیات فعالان فضای مجازی ورود خواهید داشت، تاکید کرد: با توجه به توسعه شبکههای اجتماعی و افزایش چشمگیر فعالیت مردم در شبکههای اجتماعی که منجر به درآمدزایی بالای چهرههای شناخته شده در شبکههای اجتماعی شده است، حتما برنامهریزی لازم را برای این بخش خواهیم داشت.
همچنین یکی دیگر از مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی در رابطه با مالیات هنرمندان گفت: درآمد هنرمندان و سلبریتیها بر اساس بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم ناشی از مجوز فعالیت وزارت فرهنگ یا صداوسیما (بهصورت نیابتی) معاف از مالیات است، البته مشروط به اینکه اسناد و مدارک را ارائه کنند. وی افزود: اما اگر سلبریتیها فراتر از این مجوزی که دارند، فعالیتی داشته باشند، بهعنوان مثال تبلیغات محصولی را کنند، در آنجا دیگر معافیتی برایشان متصور نیست و سازمان مالیاتی مالیات مربوطه را اخذ میکند، حال این تبلیغ چه در اینستاگرام باشد چه هر محیط دیگری.