تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۷۴۱۲۱
در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی مطرح شد:

غریب پور: کسب دانش ذوب و ریخته گری در زنجیره فولاد هدفگذاری شده است/ رییس جهاد دانشگاهی: هم افزایی با ایمیدرو به منظور توسعه پروژه ها

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو کسب دانش ذوب و ریخته گری در زنجیره فولاد با استفاده از ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی را از اولویت های این سازمان برشمرد.
غریب پور: کسب دانش ذوب و ریخته گری در زنجیره فولاد هدفگذاری شده است/ رییس جهاد دانشگاهی: هم افزایی با ایمیدرو به منظور توسعه پروژه ها

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که در نشست با رییس جهاد دانشگاهی سخن می گفت، افزود: تولید 28 میلیون تن فولاد و صادرات چهار میلیارد دلاری محصولات فولادی، حاکی از ظرفیت قابل توجه این حوزه در اقتصاد کشور است. وی افزود: با این تعریف کسب دانش ذوب و ریخته گری که پیش از این مغفول مانده بود، از اولویت های ما در حوزه فولاد است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در زمینه مطالعات فنی ذوب و ریخته گری، گفت: ایمیدرو همچنان به پیوند صنعت و دانشگاه اعتقاد دارد و امضای تفاهم نامه های متعدد با مراکز علمی و تبدیل این تفاهم نامه ها به قرارداد در حال انجام است. وی افزود: در این زمینه تسریع در اجرای تفاهمنامه ها با جهاد دانشگاهی مورد توجه است و در بخش هایی همچون "تولید کک سوزنی" و "الکترود" همکاری خواهیم داشت.

 

جهاد دانشگاهی و نقش آفرینی در تولید کک سوزنی و الکترود

در ادامه این نشست حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی طی سخنانی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و تحریم های آمریکا در حوزه کک سوزنی و الکترود، ضروری است از توان داخلی برای پیشبرد اهداف صنعت فولاد و تولید این کالاها اقدامات لازم انجام شود. طیبی افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا به سبب ظرفیت های خود در این حوزه، با ایمیدرو و شرکت ها همکاری کند. وی اظهار کرد: ایمیدرو یک سازمان بزرگ توسعه ای است که خوشبختانه اعتقاد به استفاده از ظرفیت های دانشگاهی دارد و علاقمند هستیم در توسعه پروژه های این سازمان مشارکت داشته باشیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده