تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۷۴۱۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همکاری سازمان ملی استاندارد با انجمن صنایع لوازم خانگی

می متالز - معاون ارزیابی و کیفیت استاندارد سازمان ملی استاندارد و دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، به منظور همکاری، هماهنگی و تجمیع توان در فرآیند استانداردسازی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
همکاری سازمان ملی استاندارد با انجمن صنایع لوازم خانگی

به گزارش می متالز، روز گذشته (چهارشنبه)، مسلم بیات و حبیب‌الله انصاری، ضمن امضای تفاهم‌نامه، بر نظارت فراگیر بر عملکرد واحدهای تولیدی و مراکز عرضه تاکید کردند. استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی - آموزشی طرفین، کنترل کیفیت محصولات لوازم خانگی، همکاری و تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی مرتبط با صنعت لوازم خانگی، همکاری در توسعه و ترویج استاندارد، صدور پروانه کارشناسی حقوقی برای انجمن برای همکاری با سازمان در امور آموزش و ترویج استاندارد، از جمله مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، بیات معاون ارزیابی و کیفیت استاندارد سازمان ملی استاندارد، با بیان اینکه ارزیابی انطباق با استاندارد کالاها در ۲ مرحله تولید و بازار صورت می‌گیرد، گفت: ابتدا به‌صورت اتفاقی (رندم چک) تجهیزات در کارخانه‌ها آزمون می‌شود؛ اما برای اطمینان از استمرار ویژگی‌های کیفی، مرحله دوم نظارت در بازار انجام خواهد شد. وی افزود: با توجه به گستردگی بازار، سازمان ملی استاندارد امکان رصد تمام بازار را نداشته و به همین دلیل انجمن‌های تخصصی که واحدهای دارای پروانه استاندارد را می‌شناسند، می‌توانند در رصد ویژگی‌های کیفی در بازار به سازمان ملی استاندارد کمک کنند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت