تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۷۴۱۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رای مثبت به ادغام بزرگ

می متالز - سرانجام پس از کش‌ و قوس‌های فراوان بر سر سهم طرفین، پژو سیتروئن برای ادغام با شرکت فیات کرایسلر رای مثبت داد تا چهارمین غول صنعت خودرو جهان پا به عرصه رقابت بگذارد.
رای مثبت به ادغام بزرگ

به گزارش می متالز، شورای اداری گروه خودروسازی پژو سیتروئن سرانجام بعد از چند ماه مذاکره، برای ادغام با فیات کرایسلر با سهم هر کدام ۵۰ درصد موافقت کرد. به گزارش دویچه‌وله، این توافق پیش از این در هفتم نوامبر آبان بین طرفین انجام شده بود، اما تعیین سهم هر کدام در این ادغام به نظر شورای گروه خودروسازی پژو مربوط بود؛ در نهایت سه‌شنبه این هفته نمایندگان مجموعه پژو موافقت خود را با این معامله ۵۰ میلیارد دلاری اعلام کردند.

گروه خودروسازی پژو(پی‌اس‌ای) و فیات کرایسلر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که مذاکرات راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده و ۵۰ درصد از مالکیت آن با سهامداران گروه پژو سیتروئن و ۵۰ درصد دیگر مالکیت هم با سهامداران گروه فیات کرایسلر خواهد بود. پس از آغاز به کار شرکت جدید، ۴۰۰ هزار نفر در آن کار خواهند کرد که سالانه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خوردرو به ارزشی معادل ۱۷۰ میلیارد یورو و با سود ۱۱ میلیارد یورویی روانه بازار می‌کنند. این شرکت جدید خودروسازی پس از فولکس واگن، تویوتا و رنو- نیسان، چهارمین غول خودروسازی جهان خواهد شد.

عناوین برگزیده