تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۴۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک پرجمعیت ترین سهم، ۸ شرکت از دو صنعت و کاهش فرابورسی ها

می متالز - فهرست ۱۵ معامله مشکوک و جالب آخرین روز کاری بازار با ادامه معاملات جالب پرجمعیت ترین سهم، ۸ شرکت از دو صنعت و محدود شدن تعداد شرکت های فرابورسی به ۴ نماد همراه شد.
معاملات مشکوک پرجمعیت ترین سهم، ۸ شرکت از دو صنعت و کاهش فرابورسی ها

به گزارش می متالز، در جریان آخرین روز معاملات هفته گذشته، شاخص با افزایش 3451 واحد دیگر، کانال 350 هزار تایی را هم فتح کرد و بیش از  5 میلیارد سهم در بورس به ارزش 2.5 هزار میلیارد تومان، داد و ستد شد تا نشان از ادامه عطش و توجه سرمایه گذاران به بازار سهام باشد.

در این میان که بیشترین حجم معاملات به سه بانک تجارت، صادرات و پاسارگاد با 716.5، 495 و 234.5 میلیون سهم تعلق گرفت، اطلاعات منتشره پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 10 تا 3 برابری نسبت به میانگین یک ماهه، مشمول معاملات مشکوک و متفاوت شده اند.

در صدر این گروه شرکت بورسی همکاران سیستم با بیش از 5.7 میلیون سهم قرار دارد و پتروشیمی آبادان که اوایل مرداد سال جاری بعد از 18 سال حضور در فهرست شرکت های اخراجی بورس به بازار پایه فرابورس منتقل شده با بیش از 106 میلیون سهم در رده دوم ایستاد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت ترین شرکت بورس)، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، بانک پاسارگاد، سیمان خوزستان، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، سیمان بهبهان، نیروکلر، سیمان شاهرود، صنایع بهداشتی ساینا، پارس سرام، سرمایه گذاری فلات ایرانیان و سیمان شرق در فهرست 15 معامله مشکوک جای گرفتند.

از جمله نکات این گروه، ادامه معاملات جالب "وتوصا"، حضور 8 شرکت از  دو صنعت واسطه گری مالی از جمله بانک پاساردگاد و صنعت سیمان و محدود شدن تعداد شرکت های فرابورسی به 4 نماد " کشرق، گوهران، ساینا و فلات " است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان بهrahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده