تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۴۳۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

این شهرستان با برخورداری از ۸۱۰ واحد صنعتی، تولید محور و اقتصاد پایه است

می متالز - فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشستی که با صاحبان صنایع این شهرستان و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: آران ‌و بیدگل شهرستانی تولیدمحور است.
این شهرستان با برخورداری از ۸۱۰ واحد صنعتی، تولید محور و اقتصاد پایه است

به گزارش می متالز، اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشستی که با صاحبان صنایع این شهرستان و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: آران ‌و بیدگل شهرستانی تولیدمحور است.

وی یادآور شد: این شهرستان تولیدمحور و اقتصادپایه بوده که علت آن برخورداری از ۸۱۰ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۵۱۰ واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند.

بایبوردی گفت: درآمد صادرات کالاهای غیرنفتی از شهرستان آران ‌و بیدگل در یک‌سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور بوده است؛ بیشتر کالاهای صادراتی شامل فرش ماشینی و فولاد است که به ۱۸ کشور جهان صادر می‌شود.

وی همچنین به وجود پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در شهرستان آران ‌و بیدگل کمتر از پنج درصد می‌باشد که این منطقه را به عنوان نماد رونق تولید در کشور تبدیل کرده است.

فرماندار شهرستان آران‌ و بیدگل با اشاره به تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی تصریح کرد: تشکیل میز فرش ماشینی در سازمان صمت استان اصفهان ضرورت دارد، تا مشکلات و مسائل مرتبط با فرش ماشینی این شهرستان که افزون‌ بر نیمی از تولید کشور را شامل می‌شود، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.

وی ظرفیت‌های حوزه گردشگری شهرستان آران ‌و بیدگل را نیز برشمرد و اضافه کرد: وجود بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی با ارزش تاریخی و کویرهای بکر و بی‌مانند زمینه ورود گردشگران را به این شهرستان فراهم کرده که باید از چنین فرصتی به خوبی بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست از تعیین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در همه شهرستان‌های این استان خبر داد.

ایرج موفق افزود: اولویت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و میزان مواد اولیه در هر منطقه تعیین شده است.

وی برگزاری همایشی در این زمینه به میزبانی استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای نمونه در شهرستان آران ‌و بیدگل اولویت‌ها در بخش صنایع نساجی، فلزی، شیمیایی، غذایی و کانی‌های غیرفلزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: پیش‌بینی شده تا به ازای ۵۰ درصد آورده از سوی متقاضی سرمایه‌گذاری، ۵۰ درصد تسهیلات نیز از سوی دولت پرداخت شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره‌های مربوطه در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فخاران شهرستان آران ‌و بیدگل گفت: با توجه به مشکل چندین ساله، با تمدید یک‌ساله پروانه این صنف موافقت می‌شود و تا یک‌ماه آینده مجوز تمدید پروانه صادر خواهد شد.

موفق تاکید کرد: ضروری است فخاران شهرستان آران ‌و بیدگل به سمت صنعتی شدن پیش بروند تا در کنار افزایش سود، ارزش افزوده آنها نیز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: شاید این امر برای فخاران، به دلیل حجم سرمایه‌گذاری دشوار باشد اما می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی این مساله را برطرف کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: این اداره آمادگی دارد تا برای هر مجموعه صنعتی فخاران تسهیلات لازم را ارائه کند تا اشتغال و درآمد پایدار آنها تضمین شود.

عناوین برگزیده