تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۷۵۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خبر داد:

از 16 صادرکننده برگزیده استان تقدیر می شود/ صادرات 158 میلیون دلاری از قم در 8 ماهه سال جاری

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات در استان نیز همایشی جهت تجلیل ازصادرکنندگان برتر با حضور مدیران ملی واستانی وفعالان عرصه صادراتی قم برگزار خواهد شد.
از 16 صادرکننده برگزیده استان تقدیر می شود/ صادرات 158 میلیون دلاری از قم در 8 ماهه سال جاری

به گزارش می متالز، محمود سیجانی ادامه داد: هرساله در روز ملی صادرات که 29 مهر ماه نامگذاری شده است، روال بر اینست که از صادرکنندگان برترتجلیل بعمل می آید. در استان نیز قرار است در این همایش به 16 صادر کننده شایسته که پس از داوری در کارگروه انتخاب برگزیده شده اند، با اهدا لوح و تندیس تقدیر شود.

وی با تشریح این مطلب که کمیته انتخاب، متشکل از نمایندگانی از دستگاه های اجرایی استان گفت: این کمیته طی چندین جلسه، از میان گروه کالاهای صادراتی موجود در استان قم، صادرکنندگان نمونه را انتخاب می‌کنند.

محود سیجانی گفت: صادرات غیرنفتی نیز یکی از ارکان اصلی در تحقق رشد اقتصادی محسوب می‌شود وتشویق صادرکنندگان و همچنین تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی از جمله اهداف برگزاری روز ملی صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم در خصوص روند فزاینده صادرات استان گفت: در8 ماه نخست سال گذشته میزان صادرات 158میلیون دلار بوده است .

وی توجه ویژه به بازار صادراتی را مهمترین معیار رشد اقتصادی دانست و عنوان کرد:افزایش صادرات باعث از بین رفتن معضلاتی نظیر بیکاری، کمبود نقدینگی و ... می‌شود و توان رقابت با کشورهای قدرت‌مند در اقتصاد را بالا خواهد برد.

توسعه تجارت خارجی و به ویژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشورها محسوب می گردد که می تواند علاوه بر رشد اقتصادی، موجب افزایش توان رقابت پذیری کشورها درعرصه های بین المللی گردد.

عناوین برگزیده