تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۱۱۶۳
کد خبر: ۷۵۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه 124 بصورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است

می متالز - معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر، گفت: سامانه 124 بصورت مستمر و شبانه روز آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی از گرانفروشی یا احتکار کالا است.
سامانه 124 بصورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است

به گزارش می متالز، رضا جمالی در این باره افزود: به منظور سهولت و دسترسی آسان با قابلیت رصد قیمت کالاها و خدمات و همزمان امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اطلاع رسانی قیمت (ir.124) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ؛ فعال و قابل دسترسی می باشد.

وی با اشاره به اقدامات متعدد اطلاع رسانی سامانه 124 از طریق رسانه های دیداری و شنیداری عنوان کرد: شهروندان درصورت مشاهده انواع تخلفات صنفی؛ موارد را از طریق سامانه 124 گزارش نموده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و اقدام لازم قرارگیرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه احتمال بروز برخی تخلفات نظیر گرانفروشی و یا امتناع از عرضه کالا می باشد تصریح کرد: طرح تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی در بازار کالا و برخورد با محتکران و گرانفروشان در سراسر استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته و جاری است.

جمالی عنوان کرد: نظارت و کنترل بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز در مقاطع عمده و خرده وفرشی توسط مبادی صنفی عرضه کننده کالا و خدمات از جمله اقدامات مهم معاونت نظارت بازرسی سازمان می باشد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اضافه کرد: به تمامی واردکنندگان و شرکت‌های تولیدی و توزیعی و واحدهای صنفی خرد و کلان توصیه می شود که عرضه بدون وقفه کالاهای خود را با نگاه تنظیم بازار، مدیریت کنند؛ چراکه در صورت دپو و نگهداری و عدم اعلام موجودی کالاهای خود به‌ خصوص کالاهای اساسی، در انبار و سردخانه‌ها، عمل آن واحد مصداق ارتکاب، اختفاء و امتناع از عرضه کالا به قصد گرانفروشی محسوب شده و اگر شرایط تخلف احتکار نیز محرز شود به عنوان محتکر شناخته شده و برخورد قانونی خواهد شد

عناوین برگزیده