تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۷۵۱۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تولید شمش آلومینیوم ثانویه در چین طی نوامبر

می متالز - با افزایش تقاضای آلومینیوم خودرسازان چین در پایان سال، تولیدکنندگان شمش ثانویه آلومینیوم چین در ماه نوامبر فعالیت خود را افزایش دادند.
افزایش تولید شمش آلومینیوم ثانویه در چین طی نوامبر

به گزارش می متالز و به نقل از SMM، در ماه نوامبر نرخ بهره‌برداری تولیدکنندگان آلومینیوم ثانویه در چین به 62.57 درصد رسید که نسبت به ماه اکتبر رشد 0.05 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.05 درصدی داشت.

تولیدکنندگان بزرگ‌مقیاس آلومینیوم ثانویه بیشترین سهم را در افزایش نرخ بهره‌برداری داشتند. با افزایش تقاضای خودروسازان، نرخ بهره‌برداری برخی تولیدکنندگان بزرگ شمش ثانویه آلومینیوم چین به بیشترین سطح در سال جاری رسید.

اما کاهش تولید واحدهای کوچک و متوسط به دلیل کاهش دسترسی به مواد اولیه، رشد نرخ بهره‌برداری کلی این بخش از صنعت را در چین محدود کرد. این قضیه به ویژه در خصوص تولیدکنندگان شهر نانگبو استان چجیانگ و شهرهای فوشان و کینگوان استان گوانگ‌دونگ صدق می‌کند که وابستگی زیادی به محموله‌های دریایی قراضه آلومینیوم دارند. برخی تولیدکنندگان آلومینیوم ثانویه تولید خود را به بیش از نصف کاهش دادند و نرخ بهره‌برداری آن‌ها در ماه نوامبر به کمتر از 30 درصد رسید.

با وجود افزایش موجودی قراضه آلومینیوم قبل از تعطیلات سال نوی چین، انتظار می‌رود که نرخ بهره‌برداری صنعت آلومینیوم ثانویه این کشور در ماه دسامبر کاهش یابد؛ تولیدکنندگان به دلیل افزایش بیشتر قیمت قراضه آلومینیوم نسبت به قیمت محصولات نهایی (که منجر به کاهش حاشیه سود آن‌ها می‌شود)، سفارشات کمتری برای ماه دسامبر قبول می‌کنند.

عناوین برگزیده