تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۷۵۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مصوبات کارگروه تسهیل لازم الاجراست

می متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: طبق قانون همه مصوبات تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز استان و شهرستان‌ها از سوی نهاد‌های مرتبط لازم الاجراست.
مصوبات کارگروه تسهیل لازم الاجراست

به گزارش می متالز، امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان هریس درشهرک بیلوردی هریس با بیان اینکه طبق قانون همه مصوبات تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز استان و شهرستان‌ها از سوی نهاد‌های مرتبط لازم الاجراست افزود: عدم تحقق هریک از مصوبات بدون توجیه فنی قابل پیگیری از مراجع قانونی است. در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و لازم است واحد‌های صنعتی با برنامه و پیش بینی‌های لازم گام بردارندگفت: مدیران واحد‌های صنعتی تسهیلات بانکی را به منظور افزایش و تداوم تولید و طبق برنامه‌های عملیاتی تدوین شده، هزینه کنند.

امین زاده با اعلام این مطلب که تا کنون ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار واحد‌های صنعتی قرار گرفته است افزود: این تسهیلات بصورت استانی و در اختیار شرکت‌های مشکل دار قرار گرفته است و در همین راستا با افزایش این میزان به نفع شهرستان‌ها نیز اقدام خواهیم کرد.

اودر خصوص بخشودگی جرایم بیمه نیز گفت: طبق قانون اگر واحد‌های بدهکار تا آخر آبان ماه اصل بدهی خود را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خواستار تعامل و همگرایی متقابل بانک‌ها و مدیران واحد‌های صنعت در جهت تعیین تکلیف بدهی‌های معوق شد.

بدهی‌های مالیاتی، بیمه، بانک، سهمیه سوخت، تامین سرمایه درگردش و خدمات برق، گاز و آب از دیگر موارد مطرح شده صاحبان صنایع شهرک صنعتی بیلوردی هریس در این نشست بود.

عناوین برگزیده