تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۷۵۶۲۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تغییر ذائقه مشتریان در بازار خودرو آمریکا

می متالز - از آنجایی که تقاضای زیادی برای خریداری خودروهای سدان در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد، خودروسازان در تلاشند تا با ارائه شاسی‌بلندهای الکتریکی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.
تغییر ذائقه مشتریان در بازار خودرو آمریکا

به گزارش می متالز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری Cox Automotive، از آنجایی که تقاضای مشتریان آمریکایی برای خریداری و استفاده از خودروهای سدان به شدت افت پیدا کرده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی درصدد توسعه و تولید خودروهای شاسی بلند برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند تا بتوانند نظر و توجه مشتریان آمریکایی را به سمت و سوی خود جلب کرده و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.  طبق وب سایت insideevs، از ۱۰ خودروی پرفروش غیر‌لوکس عرضه شده در بازار ایالات متحده آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳ مدل آن وانت و ۳ مدل آن نیز شاسی‌بلند بوده‌اند و این بدان معناست که خودروهای بزرگ و SUV موفق شده‌اند سهم چشمگیری از بازار این کشور را به خود اختصاص دهند.  همچنین از این تعداد خودروی پرفروش، چهار مدل خودروی سدان نیز حضور داشته که همگی از برندهای ژاپنی بوده‌اند.  از طرفی دیگر، سه خودروساز بزرگ آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات – کرایسلر نیز تولید خودروهای سدان را متوقف کرده‌اند. در این میان تنها خودروی سدان پرفروش و پرطرفدار لوکس در بازار ایالات متحده آمریکا، تسلا مدل ۳ است که طبق آمار، در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۷۰ هزار دستگاه فروخت. بعد از آن سدان مرسدس بنز C-class بود که سهم قابل توجهی از بازار این کشور را از آن خود کرده و بقیه این فهرست به خودروهای شاسی‌بلند تعلق گرفته است. پیش‌تر نیز بسیاری از خودروسازان بزرگ و معروف جهان از برنامه‌های خود برای توسعه و تولید خودروهای جدید الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست خبر داده بودند که از جمله مهم‌ترین آنها آئودی‌ای- ترون (Audi e-tron)، جگوار‌آی -پیس (Jaguar I-PACE)، فورد موستانگ مک-‌ای (Ford’s Mustang Mach-E) است.

عناوین برگزیده