تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۷۵۷۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات معدنی کشور تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معادن کشور نه تنها نیاز کارخانه‌های صنعتی و صنعت ساختمان کشور را تامین می‌کنند بلکه تا پایان سال هم حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی خواهیم داشت.
صادرات معدنی کشور تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قانون برای معادن، حقوق دولتی تعیین تکلیف کرده و تشخیص میزان آن را بر اساس مواد معدنی، معادن و استان‌های مختلف به شورای عالی معادن کشور سپرده است.

وی افزود: شورای عالی معادن نیز همه‌ ساله، حقوق دولتی معادن مختلف را اعلام می‌کند که وصول آن حق دولت است.

سرقینی با بیان اینکه نگاه دولت فقط اخذ حقوق دولتی و آن هم با ارقام پایین نیست، خاطرنشان کرد: هدف دولت از دریافت حقوق معادن، توسعه مناطق محروم بوده و نگاه اصلی در کنار توسعه مناطق، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای داخل کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده سلب صلاحیت معدن‌ها مربوط به مسائل منابع طبیعی و زیست‌محیطی است، گفت: طبق قانون اگر بهره‌بردار به تعهدات خود عمل نکند، سلب صلاحیت می‌شود و با توجه به حساسیت‌های موجود، بحث‌های منابع طبیعی و محیط زیست بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارد و اگر مواردی گزارش شود به‌قطع برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف بازرسان ما و نظام مهندسی معدن در استان‌ها و کشور این است که عملیات بهره‌بردار را بر موازین قانون معادن و سایر قوانین منطبق کنند.

عناوین برگزیده