تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۷۵۸۶۲
اسلامی تشریح کرد:

آخرین خبرها از مسکن ملی / اعلام زمان افتتاح مترو هشتگرد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی مترو هشتگرد پایان یافته و در روزهای آینده با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که قسط ۲ میلیون تومانی تحلیل است و خبر موثق نیست.
آخرین خبرها از مسکن ملی / اعلام زمان افتتاح مترو هشتگرد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ثبت نام متقاضیان در طرح ملی مسکن اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند البته مرحله نخست ثبت نام تمام شده است و همچنین کسانی که شرایط لازم را ندارند حذف می‌شوند.

او افزود: دو نوع اقدام در طرح ملی مسکن در نظر داریم که یا زمین در اختیار مردم قرار می‌دهیم و یا افراد را به شرکت‌های سازنده مسکن معرفی می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در طرح ملی مسکن یکی از شرایط پرداخت قسط ماهی ۲ میلیون تومان است، این خبر را تأیید می‌کنید، تصریح کرد: خیر این اظهارات تحلیل است و خبر موثق نیست؛ میزان اقساط بستگی به این دارد که دارد پروژه در کدام شهر باشد، چه مقدار وام دریافت کنند و قرارداد شرایط واگذاری اقساطی که امضا می‌کنند، چه کم و کیفی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حرف‌هایی که مطرح می‌شود همه گمانه زنی است، باید پای قرارداد بروند تا ببینند چقدر پول می‌گیرند و دوره بازگشت آن چند ساله است، آن زمان اقساط تعیین می‌شود.

اسلامی در مورد سامانه ملی املاک و مسکن برای ساماندهی خانه‌های خالی تصریح کرد: در قانون مالیات‌های مستقیم تکلیفی برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شد که چنین سامانه‌ای را تهیه کند، وزارت راه و شهرسازی سال‌ها مکاتبه می‌کرد که هیچکدام از اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد این سامانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد.

او افزود: به همین دلیل سیستم نرم افزاری تهیه شد که تا پایان سال طراحی آن به پایان خواهد رسید؛ این سیستم به صورت دیتاماینینگ کار می‌کند و از دیتا‌های اطلاعاتی که در سازمان ثبت و شهرداری‌ها و انشعابات وجود دارد استفاده کرده، علاوه بر این سازمان مالیاتی لیستی در اختیار دارد که می‌تواند مراجعه کرده و اگر خانه‌ای خالی بود مالیات بر آن وضع کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مالیات عامل تحرک بخش است تا واحد‌های مسکونی اجاره داده شوند و یا برای فروش به بازار عرضه شوند. تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تهیه این سامانه است که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان افتتاح مترو شهر جدید هشتگرد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مترو هشتگرد پایان یافته و در روزهای آینده با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

عناوین برگزیده