تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۷۶۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر خانه صنعت و معدن استان:

4 شهرک صنعتی کرمانشاه صاحب شورای حل اختلاف می‌شود

می متالز - دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از ایجاد شورای حل ختلاف در چهار شهرک صنعتی استان خبر داد.
4 شهرک صنعتی کرمانشاه صاحب شورای حل اختلاف می‌شود

به گزارش می متالز، فرهاد مرزی در نشست صنعت گران، معدن کاران و کارفرمایان استان کرمانشاه با رئیس کل دادگستری که امروز (30 آذر) برگزار شد، از پیگیری برای راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی استان یاد کرد و گفت: بنا داریم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دادگستری استان، این شوراها را در چهار شهرک صنعتی بیستون، روانسر، سرپل‌ذهاب و صحنه راه‌اندازی کنیم تا در هر یک از نقاط استان یک شورا داشته باشیم.

وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد این شوراها فراهم شده است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این شوراها به حل سریع‌تر مشکلات واحدهای صنعتی کمک خواهد کرد.

مرزی در ادامه با بیان اینکه قرار است سرمایه‌گذاران چینی چهار میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: از این سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم، اما باید این کار برای صنایع پیشران که نیاز واقعی کشور و استان‌ها است انجام شود.

وی با اشاره به آمادگی چینی‌ها برای احداث یک واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 20 میلیون مترمربع در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما سه کارخانه کاشی و سرامیک در استان داریم که یکی از آنها تعطیل است و دو کارخانه دیگر با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه راه‌اندازی این واحد را زمینه‌ساز تعطیلی واحدهای کاشی و سرامیک موجود استان دانست و یادآور شد: اگر به همین واحدهای موجود 100 میلیارد تومان نقدینگی تزریق شود، می‌توانند کار خود را گسترش دهند و برای 500 نفر اشتغالزایی کنند.

 مرزی اضافه کرد: اینکه سرمایه‌گذاران چینی از خاک و انرژی ارزان ایران استفاده کنند و در بخشی که نیاز نداریم سرمایه‌گذاری کنند، منطقی نیست.

وی همچنین از اینکه دستگاه‌ها و ادارات استان نیازهایشان را از واحدهای تولیدی استان خریداری نمی‌کنند انتقاد کرد و گفت: استان‌های دیگر حتی در برگزاری مناقصات نیز غیربومی‌ها را به سختی می‌پذیرند، اما در کرمانشاه شرایط برعکس است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به راه‌اندازی مجتمع قضایی اقتصادی استان کرمانشاه هم اشاره داشت و با بیان اینکه کرمانشاه اولین استان کشور بود که چنین مجتمعی را راه‌اندازی کرد، افزود: داشتن این مجتمع می‌تواند حتی رتبه کشور بلحاظ شاخص فضای کسب و کار را نیز ارتقا دهد.

مرزی خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی استان از این مجتمع شد و خاطرنشان کرد: تقاضا داریم پرونده‌های متفرقه وارد این مجتمع نشود.

وی تاکید کرد: همچنین درخواست داریم از قضات تخصصی برای پرونده‌های اقتصادی استفاده شود تا رسیدگی به صورت تخصصی و در زمانی کوتاه انجام شود.

در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی یاد کرد که وثایق بانکی، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و ... از مهمترین آنها بود.

وی افزود: از سوی دیگر اخیرا شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان هستیم که اگرچه نیاز جدی است، اما باید در زمینه‌ای که ظرفیت و پتانسیل داریم انجام شود.

در ادامه این نشست سید احمد اسماعیلی مدیرعامل شرکت کاشی کاژه نیز از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در زمینه کاشی و سرامیک در ایران انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کاشی و سرامیک در شرایطی صورت می‌گیرد که با مازاد ظرفیت کاشی و سرامیک در کشور مواجهیم.

وی ادامه داد: ما توانستیم در بازار عراق به لحاظ قیمت و کیفیت، کاشی و سرامیک تولیدی چینی‌ها را جا بگذاریم واز میدان خارج کنیم و حالا قرار است آنها برای سرمایه‌گذاری به داخل کشور ما بیایند.

اسماعیلی معتقد است، اگر این سرمایه‌گذاری شکل بگیرد همین واحدهای موجود که با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند نیز تعطیل خواهند شد.

عناوین برگزیده