تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۷۶۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازار سهام در هفته‌ای که گذشت:

بازدهی ۳ درصدی شاخص کل در هفته اول دی / خودرویی‌ها برترین صنعت هفته

می متالز - بازار سهام در هفته اول دی ماه نیز همچون هفته پیشین خود رشدی بیش از ۱۰ هزار واحد را تجربه کرد و بازدهی سه درصدی را پشت سر گذاشت و در کانال ۳۶۱ هزار متوقف شد.
بازدهی ۳ درصدی شاخص کل در هفته اول دی / خودرویی‌ها برترین صنعت هفته

به گزارش می متالز،  شاخص کل بورس در هفته اول دی ماه نیز همچون هفته پیشین خود رشدی بیش از ۱۰ هزار واحد را تجربه کرد و بازدهی سه درصدی را پشت سر گذاشت و در کانال ۳۶۱ هزار متوقف شد. همچنین گروه خودروسازی، برترین گروه بورس در این هفته بود و بیشترین توجهات را به خود جلب کرد.

بازار سهام شنبه

بازار سهام آخرین روز پاییز را با رکوردشکنی به پایان رساند؛ شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته با رشدی ۳۶۷۴ واحدی، در کانال ۳۵۳ هزار متوقف شد. این درحالی است که نماگر اصلی در نیمه بازار سقف ۳۵۴ هزار واحدی را شکست و از آن عبور کرد. همچنین شاخص کل هم وزن رشدی ۹۸۴ پله‌ای را تجربه کرد و در کانال ۱۱۱ هزار واحدی قرار گرفت.

گروه‌های بانک، خودرو و سیمان برترین صنایع روز جاری بوده و نمادهای فارس، فولاد و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام یکشنبه

بازار سهام اولین روز زمستان را مثبت آغاز کرد؛ شاخص کل بورس در پایان معاملات یک دی ماه جاری، با رشدی ۲۷۲۳ پله‌ای در کانال ۳۵۶ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز ۹۶۴ واحد افزایش پیدا کرد و از کانال ۱۱۲ هزار عبور کرد.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز دی ماه، ۱۳۰۰ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت؛ صنایع خودرویی، شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها برترین گروه‌های امروز بوده و نمادهای فارس، فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار سهام دوشنبه

بازار سهام در سومین روز هفته اوج و فرود متفاوتی را پشت سر گذاشت؛ شاخص کل بورس که در یک ساعت ابتدایی نزدیک به ۶ هزار واحد افزایش پیدا کرده و سقف ۳۶۰ هزار را پشت سر گذاشته بود، در میانه بازار و بر اثر شایعه تعطیلی بورس تهران به دلیل آلودگی دچار ریزش شدیدی شد و در نهایت با ۲۶۴۴ واحد افزایش در کانال ۳۵۹ هزار توقف کرد. شاخص کل هم وزن هم که بیش از ۱۵۰۰ واحد افزایش پیدا کرده بود، در نهایت کار خود را با ۲۵۰ واحد کاهش به پایان رساند.

دوشنه، روز کانه‌های فلزی و فلزات اساسی بود، به طوری که کگل، کچاد و فولاد در بین پنج سهم تاثیرگذار قرار داشتند، همچنین نمادهای فارس و تاپیکو نیز در این کورس اثرگذاری، نقش عمده‌ای را ایفا کردند.

صنایع، خودرو، شیمیایی، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها و کانه‌های فلزی برترین صنایع امروز و کانه‌های فلزی، محصولات چوبی و انتشار و چاپ هم پربازده‌ترین گروه‌های روز دوشنبه بودند.

بازار سهام روز سه‌شنبه

بازار سهام در روز سه‌شنبه، روندی صعودی به خود گرفت؛ در این راستا شاخص کل بورس با رشدی ۲۸۹۳ واحدی در کانال ۳۶۲ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز ۹۷۶ پله رشد کرد و در کانال ۱۱۳ هزار متوقف شد.

نمادهای فارس، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار سهام روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته پرتلاطم جاری، کار خود را در محدوده منفی به پایان رساند؛ شاخص کل بورس با افتی ۱۱۷۰ واحدی در کانال ۳۶۱ هزار متوقف شد، اما شاخص کل هم وزن رشدی ۷۱۶ واحدی را تجربه کرد و در کانال ۱۱۴ هزار متوقف شد.

همچنین گروه خودرو، در رتبه پربازده‌ ترین و برترین صنعت امروز قرار گرفت؛ در عین حال نمادهای فولاد، کگل و کچاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند.

عناوین برگزیده