تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۷۶۱۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

۸۰ درصد صادرات استان زنجان در ارتباط با معدن است

می متالز - استاندار زنجان گفت: ۸۰ درصد صادرات این استان در ارتباط با معدن بوده و ۷۰ درصد شمش تولیدی نیز افزون بر نیاز کشور است.
۸۰ درصد صادرات استان زنجان در ارتباط با معدن است

به گزارش می متالز، فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی فعالان معادن و صنایع معدنی استان زنجان با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: وقتی در این شرایط، صادرات به‌موقع انجام نمی‌شود هم واحد تولیدی ضرر می‌کند و به مشکل برمی‌خورد و هم سهم صادرات استان به شدت کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: توزیع سهمیه خاک واحدهای تولیدی به اندازه‌ای با تاخیر انجام شد که شورای تامین استان، ورود پیدا کرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی در مرکز اندیشید تا آنچه در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان قرار داده می‌شود بهنگام و به‌موقع باشد.

استاندار زنجان گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت، اختیاری را به استان‌ها تفویض می‌کند باید تام باشد زیرا در غیر این صورت، بخشی از کار در استان انجام شده و بخش دیگر که در مرکز انجام خواهد شد با تاخیر مواجه می‌شود.

وی اظهار داشت: بهتر است تکلیف صادرکنندگان برای یک سال، مشخص شود تا بتوانند برای آن مدت، برنامه‌ریزی کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید از نظرات بخش خصوصی نیز بهره‌مند شویم زیرا تصمیمات اتخاذ شده در پشت درب‌های بسته، واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: از گمرک استان نیز خواسته‌ایم اولویت کاری خود را در خدمت تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان قرار داده و مشکلات آن‌ها را حل کند.

عناوین برگزیده