تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۷۶۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

می متالز - مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان گفت: در بعضی مواقع ممانعت از معامله برای ما نیز ایجاد می‌شود و در پاسخ اعتراض از سوی مقام ناظر متوجه می‌شویم که ناظرین مطابق قواعد و دستورالعمل‌ها عمل کرده‌اند.
بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

به گزارش می متالز، حمیدرضا مهرآور مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان درخصوص ارزیابی از انتقاداتی که این‌روزها سهامداران بورس و فرابورس به ناظران بازار وارد می‌کنند، اظهار کرد: این انتقاد‌ها با توجه به اینکه ناظرین بورس و فرابورس براساس دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌هایی که مقام ناظر بورس و مدیران رده بالای نظارت در بورس و فرابورس، جهت حفظ منافع کلیه سهامداران اجرا می‌شود و نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی در ادامه به واقعیت‌های منافع فردی و کلیت و اشرافی که ناظرین به بازار دارند اشاره داشته و در ادامه عنوان کرد: طبیعی هست در مواقعی که منافع فردی با منافعی که آن‌ها از بالا به مساله می‌نگرند متفاوت هست، در نتیجه اینگونه برداشت می‌شود که ناظر در حوزه بازار سرمایه رفتار نابه‌هنجاری انجام می‌دهد و چه بسا اگر تک تک افراد در جایگاه آن‌ها باشند شاید سختگیرانه‌تر عمل کنند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان دررابطه با ارزیابی عملکرد ناظرین گفت: در بعضی مواقع ممانعت از معامله برای ما نیز ایجاد می‌شود و در پاسخ اعتراض از سوی مقام ناظر متوجه می‌شویم که ناظرین مطابق قواعد و دستورالعمل‌ها عمل کرده‌اند.

مهرآور در پایان با اشاره به نقش ناظران در بازار خاطرنشان کرد: نقش ناظرین به خوبی ایفا می‌شود و طبق قوانین رفتار می‌کنند اما؛ اگر بتوانند شرایطی را فراهم آورند تا مقررات و دستورالعمل‌ها به اطلاع سهامداران و افراد مرتبط با بازار برسد و آن‌ها نیز از عملکرد ناظرین و وظایفشان مطلع شوند، می‌تواند پایانی برای بدبینی‌های ایجاد شده و مثبت کردن فضای رقابت بین سهامداران باشد.

عناوین برگزیده