تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۷۶۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی در استان زنجان

می متالز - زنجان سرپرست معاونت امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.
استخراج بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی در استان زنجان

به گزارش می متالز، مهدی حمیدی اظهار کرد: آموزش تکنولوژی‌های روز در بخش معدن به معدن‌کاران، بهره‌برداران و کارگران معدن گامی در جهت اجرای معدن‌کاری سبز است و هم‌اکنون ما نیازمند ارائه آموزش‌های روز دنیا به فعالان حوزه معدن در استان هستیم که این امر نقش به‌سزایی در ایجاد معدنکاری سبز دارد.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ دوره آموزشی برای کارگران معدن برگزار شده که باید تعداد این دوره‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش استفاده از ماشین‌آلات به‌روز در معدن‌کاری سبز، افزود: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت به‌روزرسانی ماشین‌آلات بخش معدن، واردات ماشین‌آلات معدن با تعرفه صفر در نظر گرفته شده است.

حمیدی، استفاده از نرم‌افزار در معادن و تبدیل آن به سخت‌افزار و تشویق بهره‌برداران را از دیگر روش‌های استقرار معدن‌کاری سبز در معادن استان دانست و تصریح کرد: استان زنجان دارای پتانسیل‌های معدنی بسیاری است، به طوری‌که هم‌اکنون در استان ۳۸۸ معدن با ۳۵ نوع تنوع معدنی وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است.

سرپرست معاونت امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه پارسال ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است، یادآور شد: حضور سرمایه‌گذاران واقعی در این بخش باعث می‌شود برنامه‌ریزی مناسبی جهت استخراج مواد معدنی صورت گیرد و اصلاح شیوه اکتشاف و استخراج آسیب کمتری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کند.

عناوین برگزیده