تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۷۶۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه

می متالز - در شرایط حاضر، هیچگونه اقدامی در بهبود وضعیت فعلی اقتصاد کشور صورت نگرفته و با وجود انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز موج مخالفت‌ها کمرنگ شده است. آنچه از لایحه بودجه سال ۹۹ به چشم می‌خورد درجه اهمیت عدم تحقق درآمد‌های دولتی است که به نظر می‌رسد تورمی در سطح کلان به همراه خواهد داشت.
موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه

به گزارش می متالز، البته ایجاد تورم خبر خوبی برای "بازار سرمایه " بوده و علاوه بر فعالان بازار، سفته بازان بازار‌های موازی، چون طلا، ارز، سکه و خودرو نیز از این اتفاق استقبال خواهند کرد. 

محسن عباسلو، مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن نیز در خصوص موضوعات بودجه گفت: عدم تحقق بودجه معمولا موجی از تورم را به همراه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که "تورم" فاکتوری است که عامل رشد بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه نکته اصلی را بودجه شرکت‌ها دانست و اضافه کرد: پوشش بودجه‌ای شرکت‌ها مناسب بوده و برای بورس وضعیتی مناسب را رقم خواهد زد از طرف دیگر تورم نیز نقطه مثبتی برای رشد بازار خواهد بود.

از گزارش‌های منتشر شده در خصوص شرایط اقتصادی کشور می‌توان به اظهارات محمد علی دهقان معاون وزیر اقتصاد در خصوص بررسی لایحه ساماندهی مالیات اشاره داشت که عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود که بررسی کارشناسی لایحه تا پایان آذر ماه در وزارت اقتصاد تمام شود و به دولت برود، اما با کمی تأخیر روبرو و کار کارشناسی زمان‌بر شده است. در نظر داریم حداقل تا هفته آینده و حداکثر تا ۲۰ دی ماه بررسی آن در وزارت اقتصاد تمام شود.

معاون اقتصادی وزیر اموراقتصاد و دارایی در رابطه با رویکرد و ویژگی‌های لایحه مالیات بر مجموع درآمد عنوان کرد: در اصلاح قانون مالیات‌ها رویکرد مبتنی بر روش‌شناسی علمی و آسیب‌شناسی شرایط جاری کشور است؛ بنابراین مسیری را دنبال می‌کنیم که با انجام اصلاحات، مشکلات موجود را رفع کند.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه لزوماً بحث حذف معافیت‌های مالیاتی در لایحه مطرح نیست، گفت: به دنبال هدف‌دار و محدود کردن معافیت‌ها هستیم. نباید به لحاظ زمانی معافیت‌ها ابدی باشد بلکه مدت‌دار خواهد بود. از برخی بخش‌ها تا چند سال حمایت می‌شود تا در نهایت بتواند درآمد مالیاتی ایجاد کند.

در موضوعی مرتبط با بازار سرمایه کشور وی تأکید کرد: جای اصلاح معافیت‌های مالیاتی در بودجه نبود و به همین منظور قرار شد در لایحه مجزا به آن پرداخته شود، ما می‌خواهیم که معافیت‌های مالیاتی ساماندهی و به تدریج حذف شود. در پیش‌نویس لایحه برخی معافیت‌ها از نظر زمانی و برخی دیگر از نظر اندازه محدود شده اند.

عناوین برگزیده