تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۷۶۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رسول کوهستانی اعلام کرد:

بهره گیری از سامانه جامع امورگمرکی در گمرک استان اصفهان

می متالز - مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: سامانه جامع امورگمرکی به منظور کاهش زمان انجام کار و افزایش سلامت کار در گمرک استان اصفهان استفاده می شود.
بهره گیری از سامانه جامع امورگمرکی در گمرک استان اصفهان

به گزارش می متالز، رسول کوهستانی در بازدید استاندار اصفهان از گمرک استان در خصوص فرایند کارشناسی مجازی گمرک اصفهان بیان داشت: به منظور استفاده حداکثری از توان کارشناسی کارکنان گمرک در سراسر کشور و اجرای مدیریت ریسک ، کاهش زمان انجام کار و افزایش سلامت کار با بهره گیری از سامانه جامع امورگمرکی کالاهای وارادتی به کشور پس از انتخاب مسیر به صورت تصادفی توسط سامانه، جهت بررسی اسناد و کارشناسی مجازی به یکی از کارشناسان گمرک در سراسر کشور واگذار می شود.

وی افزود: با توجه به حجم بالای کالای وارداتی در مرزها با اجرای کارشناسی مجازی حجم کار در مرزها کاهش و کارشناسان گمرکات سراسر کشور، در ترخیص سریع  کالاهای موجود در مرزها نقش به سزایی دارند.

طی این بازدید مدیرکل گمرکات استان اصفهان سپس به تشریح وظایف گمرک در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و تصریح کرد: نقش گمرک مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی و تطبیق اسناد و ارزش گذاری کالاهای به ظن قاچاق  می باشد و با برگزاری جلسات مشورتی به صورت مرتب پرونده به ظن قاچاق با حضور صاحب کالا مورد بررسی واقع می شود.

استاندار اصفهان با حضور در سرویس ارزیابی گمرک اصفهان و بازدید از قسمت های مختلف با روند ارزیابی و ارزش گذاری کالا قاچاق و همچنین کارشناسی مجازی گمرک اصفهان آشنا شد.

عباس رضایی از نحوه فعالیت گمرک اصفهان تقدیر و تشکر کرد و نسبت به تعیین تکلیف کالاهای به ظن قاچاق دستور تشکیل جلسه ویژه صادر کرد.

استاندار اصفهان از محوطه و انبارهای گمرک اصفهان و انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اصفهان بازدید کرد و در طی بازدید میدانی صورت گرفته بیان داشت: گمرک و مجموعه آن و خدمات ارائه شده باید در شأن اصفهان و فعالان اقتصادی اصفهان باشد و نمونه و سرآمد باشد.

عناوین برگزیده