تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۷۶۵۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت سکه امامی به ۴۶۲۵۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۷

می متالز - قیمت طلا و سکه در بازار امروز طبق رشد بهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه امامی به چهار میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رسید.
قیمت سکه امامی به ۴۶۲۵۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۷

به گزارش می متالز، بازارهای جهانی در حالی جمعه شب بسته شد که قیمت طلا به بالا ترین رقم در یک هفته اخیر رسید و از سد ۱۵۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد.

پس از چهار ماه، طلا درحال به پایان رساندن هفته ای بسیار موفق و بیشترین پیشرفت از سال ۲۰۱۰ تاکنون است. روز جمعه ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹، شمش به بالاترین قیمت طی هفت هفته اخیر رسید. افزایشی که با صعود سهام آسیا، ثبت رکوردهای جدید توسط مراجع آمریکا و کاهش تنش‌های اقتصادی میان آمریکا و چین همراه بود.

با کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی و جدال میان آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری، ارزش دارایی‌ها را افزایش داد و در سال جاری باعث رشد ۱۸ درصدی شمش گردید. فدرال رزرو اعلام کرده است که پس از سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری، در سال ۲۰۲۰ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. همچنین ظرفیت دلار در بازار باعث ازبین رفتن دستاوردهای یک ساله آن شد.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی سنگاپور طی یادداشتی اعلام کرد: «تضعیف دلار باعث افزایش بهای طلا گردید ولی نمی‌توان تنها با همین یک دلیل اقدام به تحلیل چنین افزایشی نمود. ارزش غیرواقعی سهام را می توان به عنوان دلیل منطقی‌تری برای افزایش تکنیکال طلا پس از وقفه ای سه ماهه دانست.»

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر، یعنی ۱٫۵۱۴٫۰۹ دلار، با ۰٫۱ درصد کاهش، امروز به ۱٫۵۰۹٫۴۲ دلار در هر انس رسید. در واقع این هفته شاهد افزایش ۲٫۱ درصدی قیمت طلا بودیم. بیشترین سود پس از از ۹ آگوست سال ۲۰۱۹٫ در ماه سپتامبر سال جاری با بیشینه قیمت ۱٫۵۵۷٫۱۱ دلار، شاهد بیشترین افزایش طی شش سال گذشته بوده ایم.

در خصوص دیگر فلزهای گران بها، نقره با ۰٫۵ درصد کاهش، پالادیوم با ۰٫۳ درصد افزایش و پلاتین با ۰٫۲ درصد افزایش همراه بوده اند.

قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۷ تا ساعت ۱۶، ۱۲,۹۷۹ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۸۷۰ تومان و ۱۲۹۷۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۴,۲۵۷ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۹۳ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴۱۵۰ تومان و ۱۴۲۵۰ تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۶۲۵۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنج‌ شنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۷۲ هزار و ۵۵۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌ سکه، ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۹۱۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده