تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۷۶۵۹۵
سرویس خبر : انرژی

سوختگیری با قیمت آزاد برای کارت‌های شخصی امکان پذیر شد

می متالز - شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در صورت اتمام سهمیه سوخت ماهانه یا ذخیره شده در کارت های سوخت شخصی، امکان سوخت گیری با قیمت آزاد و غیر سهمیه ای برای کارت های سوخت شخصی وجود دارد.
سوختگیری با قیمت آزاد برای کارت‌های شخصی امکان پذیر شد

به گزارش می متالز، دراین اطلاعیه آمده است: در صورت اتمام سهمیه سوخت ماهانه یا ذخیره شده در کارت های سوخت شخصی، امکان سوختگیری با قیمت آزاد و غیر سهمیه ای برای کارت های سوخت شخصی وجود دارد. لذا استفاده از کارت های آزاد موجود در جایگاه ها اختیاری بوده و هموطنان همچنان می توانند برای نرخ آزاد هم از کارت های شخصی خود استفاده کنند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین در پاسخ به شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره اینکه بنزین می‌بایست در پالایشگاه زنجیره آروماتیکش شکسته شود تا حالت سرطان‌ زایی آن کمتر شود» توضیحاتی ارایه کرد. این شرکت درتوضیحاتش اظهارداشت : در همه پالایشگاه‌های دنیا یکی از مهم‌ ترین واحدها، واحد تبدیل کاتالیستی با احیای مداوم است که محصول خروجی آن شامل آروماتیک است و اگر بنا بر شکستن این آروماتیک بود، به‌ هیچ‌ وجه وجود واحد تبدیل کاتالیستی در پالایشگاه معنی نداشت. هر کدام از مولفه‌های بنزین بعضی از ویژگی‌های بنزین را تامین می‌کنند و ممکن است یک یا چند مشخصه آنها از حد مجاز بیشتر باشد، برای نمونه بنزین خروجی از واحد تبدیل کاتالیستی، پایه آروماتیک و بنزین خروجی از اف‌سی‌سی و آراف‌سی‌سی پایه الفین است.

براساس این توضیحات ،در همه پالایشگاه‌های دنیا خروجی این واحدها در استخر بنزین به نسبتی مخلوط می‌شود که میزان آروماتیک‌ها، الفین، بنزن، گوگرد در محدوده مجاز زیست‌ محیطی قرار گیرد و دیگر ویژگی‌های بنزین مانند اکتان، آروی‌پی و … که موردنیاز موتور است، هم تامین شود.

درنهایت هم بنزین تحویلی به مصرف‌ کنندگان به ویژه در کلانشهرها مطابق با استاندارد ملی و مطابق یورو ۴ است و انتشار مطالب بی‌پایه تنها به‌ منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی بی‌ اساس در جامعه است.

عناوین برگزیده