تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۷۶۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلایل تداوم رشد بازار سرمایه چیست؟

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه به بررسی دلایل رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پرداخت و پیش‌بینی کرد روند رو به رشد این بازار تا پایان سال ادامه پیدا کند.
دلایل تداوم رشد بازار سرمایه چیست؟

به گزارش می متالز، ابراهیم خلیلی گفت: حرکت پرقدرت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته جاری به همراه ارزش و حجم بالای این معاملات نشان داد که نقدینگی کمامان میل به حضور در بازار سهام دارد و اگر هم اصلاحی در شاخص بورس و قیمت‌ها طی روزهای پیش‌رو اتفاق بیفتد، این اصلاح کوتاه‌مدت و زودگذر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در شرایطی است که در بازارهای موازی از جمله مسکن، خودرو، ارزو، سکه و طلا خبر خاصی نیست و این مولفه نیز به موضوعی برای تداوم حضور نقدینگی در بازار سهام تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: سود بانکی پایین نیز عامل دیگری است که موجب شده نقدینگی تمایلی به حضور در بانک‌ها نیز نداشته باشد، ضمن اینکه به این عوامل باید بهبود قیمت جهانی نفت و پیش‌بینی افزایش آن به مرز ۷۰ دلار را هم اضافه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر این، فروکش کردن تنش‌ها میان ایالت متحده و چین نیز موجب شده تا شاهد بهبود بازار جهانی کالاها و در نتیجه تاثیر این مولفه در صنایع بورسی باشیم.

وی با اشاره به اینکه گزارشات منتشر شده توسط شرکت‌ها نیز امیدوارم کننده بوده است، افزود: بر این اساس انتظار روانی فعالان بازار سرمایه این است که گزارشات ۹ ماهه خوبی هم منتشر شود.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: هر چند این روزها شاهد بهبود شرایط بازار سهام هستیم، اما سرمایه‌گذاران به ویژه تازه‌واردان نباید بی‌گدار به آب بزنند و باید مسایل بنیادی شرکت‌ها را به دور از رفتارهای هیجانی دنبال کنند.

وی در پایان گفت: موج نقدینگی که به بازار سهام وارد شده است، کوتاه‌مدت و گذرا نیست و به نظر می‌رسد این روند به‌ صورت متعادل تا پایان سال ادامه داشته باشد، بر این اساس سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و شناخت سهام ارزشمند، سود خوبی را از حضور در بازار سرمایه نصیب خود کنند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد