تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۷۶۷۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضا تفاهم‌نامه میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

می متالز - تفاهم نامه میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای توسعه ساخت داخل در پروژه های توسعه 28 میدان نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و بر اساس مدل توسعه نظام مبادلات پیمانکار فرعی منعقد شد.
امضا تفاهم‌نامه میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در حاشیه امضاء تفاهم نامه میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای توسعه ساخت داخل در پروژه های توسعه 28 میدان نفتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و بر اساس مدل توسعه نظام مبادلات پیمانکار فرعی، با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه فرصت خوب و مغتنمی است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، هفت سیاست محوری دارد که تعمیق ساخت داخل یکی از مهم‌ترین این محورها است.

صالحی نیا در ادامه افزود: این تفاهم‌نامه علاوه بر این‌که در این حوزه بسیار مؤثر است در حوزه‌های دیگر مانند توسعه صادرات، مالیات بر ارزش‌افزوده و رونق تولید نیز نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این تفاهم‌نامه برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد گفت: در موضوع‌هایی مانند تأمین مالی برای پروژه‌ها باید اقدامات جدید انجام دهیم که در همین راستا و به‌ منظور رفع این محدودیت‌ها من به عنوان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قول می دهم که علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت‌های این سازمان برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، در راستای هماهنگی و تعامل با بخش‌های مختلف وزارتخانه مانند معاونت طرح و برنامه، معاونت امور صنایع، ایدرو و ایمیدرو و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات مؤثری انجام گیرد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع غذایی، تبدیلی و کشاورزی، واحدهای بزرگی هستند که روش استفاده از پیمانکاری عمومی و فرعی می تواند در آنجا تعریف شود تا شاهد نتایج مثبتی در این بخش‌ها نیز باشیم.   

همچنین اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره این تفاهم نامه گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ماه‌های گذشته و در راستای همکاری متقابل پیرامون انتقال بانک اطلاعاتی کاربران، رابطه‌گری، بهینهکاوی و مسائل مرتبط با حوزه نظام مبادلات پیمانکاری دو توافقنامه را با شرکت حفاری جنوب و انجمن استصنا منعقد کرده است.

وی در ادامه افزود: این سازمان چندی قبل نیز برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ای را با انجمن نفت ایران منعقد کرد تا زمینه حضور و فعالیت بیشتر صنایع کوچک و متوسط در عرصه پیمانکاری فراهم شود.

مصاحب گفت: به‌ طور حتم بعد از این دو تفاهم‌نامه که به نوعی رسالت سازمان در بحث بین‌المللی کردن صنایع کوچک و متوسط بود به دنبال آن هستیم تا توانمندسازی را در سطح بنگاه‌های کوچک و متوسط ارتقاء دهیم.

وی در پایان افزود: این تفاهم‌نامه با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران موجب خواهد شد صنایع کوچک و متوسطی که در این عرصه فعالیت می کنند با صنایع بزرگ‌تر پیوندی عمیق برقرار کنند.

عناوین برگزیده