تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۰۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۷۶۸۶۶

آگاهی دادن به مردم خطرات ورود به حریم راه آهن را به حداقل می رساند

می متالز - غلامحسین ولدی روز سه شنبه اظهار داشت : یکی از مشکلات موجود در مناطق تازه تاسیس راه آهن، نبود آشنایی مردم با این شیوه حمل و نقل و در نتیجه برخورد افراد و خودروها با وسائط نقلیه ریلی به شماره می رود که برای رفع این مشکل، کار گروهی با هدف فرهنگ سازی ایمنی در اداره کل راه آهن شمال ۲ تشکیل شده است.
آگاهی دادن به مردم خطرات ورود به حریم راه آهن را به حداقل می رساند

به گزارش می متالز، وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی را در زمینه فرهنگ سازی ایفا می کند و از جمله سازمان های است که می تواند ما را در زمینه به حداقل رساندن برخورد ها و مخاطرات ورود به حریم راه آهن یاری کند.

وی بیان کرد: مطابق این تفاهم نامه کارشناسان راه آهن برای ارائه مقررات ایمنی راه آهن و پخش کلیپ های آموزشی و هشدارهای ایمنی، در مدارس حاشیه خطوط راه آهن حضور پیدا می کنند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه راه آهن ارتباط مستمر و اثربخشی با آموزش و پرورش داشته، گفت: با اجرای این تفاهم نامه و آگاهی بخشی عمومی می توانیم میزان برخوردها و نقض حریم راه آهن توسط افراد را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: راه آهن یک شیوه حمل و نقل ایمن و ارزان است و ارتقاء مبحث ایمنی یکی از اولویت های مهم راه آهن به شمار می رود.

ولدی اذعان داشت: راه آهن شمال ۲ برای انجام سفرهای گروهی آمادگی لازم را دارد و برای تحقق این امر برحسب تقاضا امکان در نظر گرفتن قطار فوق العاده نیز وجود دارد.

راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. 
نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد

منبع: خبربان
عناوین برگزیده