تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۲۶۰۴
کد خبر: ۷۶۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صنعت و معدن :

اجرای پروژه راهبردی کاغذ سبز خوزستان، اقدامی مؤثر برای جلوگیری ازخروج ارز و صیانت از محیط زیست

می متالز - دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : اجرای طرح کاغذ سبز خوزستان اقدامی مؤثر برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و صیانت از محیط زیست است و سبب ایجاد اشغال پایدار در منطقه کمتر برخوردار استان خوزستان خواهد شد.
اجرای پروژه راهبردی کاغذ سبز خوزستان، اقدامی مؤثر برای جلوگیری ازخروج ارز و صیانت از محیط زیست

به گزارش می متالز، وی در حاشیه مراسم امضای موافقت نامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان ضمن بیان این مطلب افزود : میزان سرمایه گذاری در این طرح بالغ بر 418 میلیون و 800 هزار یورو می باشد که به صورت سندیکایی با مشارکت این بانک و بانک‌های پارسیان، ملی و سپه تامین می شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: این بانک طرح های بزرگ و زیربنایی صنعتی را در کشور تأمین مالی کرده و از این طریق نقش مؤثری در رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور ایفا کرده است.
وی با تأکید بر وظیفه ملی بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی - توسعه ای بیان داشت: اجرای طرح کاغذ خوزستان که به منظور تولید کاغذ از باگاس (تفاله نیشکر) ایجاد می گردد، ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده و از خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد کرد و برای ۴۶۴ نفر بصورت مستقیم و ۲ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در منطقه کمتر برخوردار شادگان، اشتغال پایدار ایجاد می کند.
گفتنی است بر اساس این موافقت نامه، ظرف مدت سه سال در منطقه شادگان استان خوزستان، کارخانه استحصال کاغذ با توان تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغذ ایجاد می‌شود؛ تولیدات این کارخانه، ۳۸ درصد کاغذ مورد نیاز سالانه کشور را تامین خواهد کرد و قرار است تا سه سال آینده تولیدات این کارخانه به بازار کاغذ که در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات شدید ارز دچار اختلال شده است، عرضه شود.

منبع: شمانیوز
عناوین برگزیده