به گزارش می متالز، سید رضا مفیدی، با بیان این مطلب توضیح داد:با تلاش های وزارت صمت و دو خودر ساز مطرح داخلی و برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید به شمار میرود.
وی ادامه داد: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک، حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندیهای صنایع دفاعی کشور در بخش داخل سازی قطعات هایتک از دیگر برنامه ها و سیاست های وزارت صمت در رفع نیازهای تولید خودرو است که به اجرا رسیده است.
وی اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که در چند ماه اخیر در وزارت صمت انجام شده است،شاهد کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی تا آخر سال در صنعت خودرو خواهیم بود.
مفیدی ادامه داد: کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی در صنعت خودروسازی به معنای آن است که قطعات مصرفی وارداتی به کشور را تا آخر سال، توانسته ایم داخلی سازی کنیم.
او با اشاره به اینکه کاهش ارزبری به کاهش خودروهای کف پارکینگ و ناقص می انجامد، تاکید کرد: با استفاده از توجه به عمق ساخت داخل و دیگر روش ها در تامین قطعات خودرو توانسته ایم، تولید خودروهای ناقص کف پارکینگ را به حداقل برسانیم و در انتظار تولید خودروهای کامل باشیم.
مفیدی با اشاره به اینکه از پایان دی ماه دیگر دپوی خودرو ناقص در پارکینگ ها نخواهیم داشت، متذکر شد: یکی از راهکارهای وزارت صمت برای حل مشکل خودروهای ناقص و همچنین افزایش تیراژ تولید خودرو، داخلی سازی قطعات خودرو بوده است و تاکنون 3 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت برگزار شده است.
مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بیان کرد: در این سه میز در مجموع ۹۹ قطعه توسط ۸۹ قطعه ساز به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی ساخته می شود.
مفیدی همچنین به آمار متوسط روزانه تولید دو شرکت خوردور سازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: میانگین تولید روزانه از 900 دستگاه به 1600 دستگاه در این دور گروه خودروسازی رسیده است.