تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۷۷۱۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عبور از پیش بینی ها با گسترش فضای صادرات؛

«سهگمت» 3000 میلیاردی می‌شود

می متالز - عملکرد «سیمان هگمتان» طی 11 ماه نشان از رشد دو برابری نسبت به گذشته دارد.
«سهگمت» 3000 میلیاردی می‌شود

به گزارش می متالز، آذر ماه شرکت «سیمان هگمتان» با کسب درآمد 390 میلیارد ریال خاتمه یافت. این میزان  درآمد نسبت به آبان ماه رشد جالب توجه 81 درصدی را نشان می دهد که عمدتا ناشی از بهبود فضای صادراتی است.

چرا که در آذر ماه میزان صادرات کلینکر بیش از 1425 درصد و سیمان 100 درصد افزایش داشته است. البته میزان فروش داخلی سیمان 12 درصد تنزل یافته است.

در مجموع، «سهگمت» طی دوره 11 ماهه منتهی به آذر سال جاری به درآمد 2 هزار و 775 میلیارد ریالی دست یافت که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته حکایت شیرین بهبود را روایت می کند. افزایش 103 درصد در این دوره نیز ناشی از بهبود وضعیت فروش در بازارهای داخل و خارج بوده است. در بازار داخل فروش سیمان 62 درصد رشد داشته و در بازار خارج، صادرات کلینکر روند صعودی داشته است.

در حالی «سهگمت» طی 11 ماه به درآمد 2 هزار و 775 میلیارد ریالی رسیده که در گزارش دوره 9 ماهه پیش بینی کرده بود تا پایان سال مبلغ درآمد به 2 هزار و 717 میلیارد ریال نزدیک شود. به این ترتیب، طی 11 ماه توانست از پیش بینی های خود عبور کند و پیش بینی می شود مبلغ کل درآمد از 3 هزار میلیارد ریال فراتر رود.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد