به گزارش می متالز، اروپا که زمانی مرکز خودروهای کوچک و کممصرف بود، به محصولات شاسیبلند تمایل پیدا کرده است و حدود ۴۰ درصد خودروهایی که در اتحادیه اروپا به فروش میرسد جزو این دسته محسوب میشوند؛ بنابراین آلایندگی کربن مربوط به خودروها برای اولینبار در این دهه افزایش یافته است. در نتیجه، جرائم مربوط به آلایندگی کربن نیز افزایش یافته، به نحوی که هر گرم ۹۵ یورو جریمه دارد و این میزان ضرب در تعداد خودروهای فروخته شده توسط خودروساز مربوطه میشود. با این روش محاسبه، رقم بهدست آمده در جرائم مربوط به آلاینده کربن بسیار بالا خواهد بود. اگر خودروسازی اروپا در۲۰۲۱ دقیقا به اندازه سال گذشته خودرو بفروشد، ۲۵ میلیارد یورو جریمه خواهد شد. این جرائم در کنار ۱۷ ماه کاهش فروش خودرو در چین، بزرگترین بازار صادرات خودروی آلمان و خساراتی که خودروسازان در فروش هر خودروی برقی مواجه شدهاند شرایط را سختتر میکند. فروش خودروهای برقی در اروپا بدون یارانههای سنگین متوقف شده است. در این شرایط، قانونگذاران صنعت خودرو باید راهحلهایی برای مقابله با عدم تعادل بین خواسته مصرفکنندگان و تولیدکنندگان پیدا کنند که ترکیبی خواهد بود از جریمهها، انگیزهها، سرمایهگذاری و نوآوریهای سریع فناوری.