تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۷۷۲۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخدامی های سفارشی در کارخانه سیمان کردستان؛ شایعه یا واقعیت!

می متالز - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار می گوید: استخدام سفارشی در کارخانه سیمان کردستان را تایید نمی کنم و تا کنون هیچ نامه یا اعتراضی مبنی بر اینکه شخصی در کارخانه سیمان به صورت رابطه ای استخدام شده باشد به اطلاع ما نرسیده است.
استخدامی های سفارشی در کارخانه سیمان کردستان؛ شایعه یا واقعیت!

به گزارش می متالز، همواره اخبار زیادی در خصوص به کارگیری نیروهای غیربومی و سفارشی در واحدهای تولیدی و ادارات تازه تاسیس شده  خصوصاً کارخانه سیمان بیجار به گوش می رسد و این روند باعث نگرانی های فراوانی در بین مردم این دیار شده است.

کارخانه سیمان کردستان بزرگترین و تنها واحد تولیدی فعال شهرستان بیجار است که به گفته برخی به کارخانه خواص تبدیل شده و انجام برخی استخدامی های سفارشی موجب نگرانی مردم به ویژه جوانانی شده است که بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی چشم امیدی به برگزاری آزمون استخدامی در این کارخانه داشتند که متاسفانه محقق نشده است.

این روزها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخی کاربران و صاحبان صفحه های چند هزار نفری در اینستاگرام از استخدام نزدیکان یکی از مسوولان ارشد در تنها واحد تولیدی بیجار سخن می گویند و برخی هم از استخدام در ادارات تازه تاسیس مانند اورژانس اجتماعی و اداره آب و فاضلاب و تامین اجتماعی و کمیته امداد گلایه دارند.

راست و دروغ این اخبار در فضای مجازی بر عهده کُردتودی نیست اما مگر می شود اتفاقی نیفتاده باشد و این همه صدای اعتراض بلند شود؟

جهت صحت و سقم استخدام های سفارشی در کارخانه سیمان با فرماندار و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار مصاحبه ای انجام داده ایم که در ادامه می خوایند.

استخدام در کارخانه سیمان هیچ ربطی به دخالت فرماندار یا مراجع دیگر ندارد

علی اکبر ورمقانی، اظهار داشت: برای استخدام در ادارات و واحدهای تولید هیچ سفارشی از فرمانداری برای فرد خاصی نمی شود.

وی با بیان اینکه  اصولا استخدام ادارات با فراخوان و آزمون است، افزود: شرکت سیمان کردستان وابسته به بخش خصوصی است و ما هرگز برای استخدام نیروهای آن دخالت نمیکنیم خودش مختار است هر کاری انجام دهد.

به گفته فرماندار بیجار : کارخانه سیمان بعنوان بزرگترین واحد تولیدی شهرستان بیجار مختار است و هیچ ربطی به دخالت فرماندار یا مراجع دیگری ندارد.

ورمقانی بر بکارگیری نیروهای بومی توسط واحدهای تولیدی و ادارات شهرستان بیجار تاکید کرد و بیان داشت: هر بیجاری به هر مدلی در شهرستان و لو برای نگهبانی جذب شود برای ما جای خوشحالی است اما در نحوه بکارگیری آن هیچ دخالتی نمیکنیم.

استخدام سفارشی در کارخانه سیمان کردستان را تایید نمی کنم

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار، کارخانه سیمان بعنوان واحد تولیدی خصوصی جهت بکارگیری نیرو الزامی از نظر قانونی ندارند که حتما از طریق اداره کار نیرو بکارگیری کند.

وی با بیان اینکه کار واحد تولیدی سیمان یک کار تخصصی است افزود: کارخانه سیمان کردستان سال 94  از طریق برگزاری آزمون اقدام بکار گیری نیرو کرد و به گفته مدیران کارخانه برگزاری این آزمون تنها راه برای استخدام در این واحد تولیدی است.

نظری گفت: در بین 180 نفر نیروی کارخانه سیمان کردستان که در طی چند مدت قبل تبدیل عضویت شده اند کسی سراغ نداریم که خارج از آن آزمون بکارگیری شده باشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیجار با تاکید بر اینکه کار در کارخانه سیمان به صورت تخصصی است، بیان داشت: در حال حاضر مدیر امور ادارای، مدیر آهک، رییس کارخانه و تعداد زیادی از مدیران این واحد تولیدی افراد غیر بومی هستند و کارشان به صورت فنی است و هیچوقت ما نمی توانیم آنها را ملزم کنیم که به افراد خاص پست خاصی در کارخانه داده شود.

نظری اذعان کرد: استخدام سفارشی در کارخانه سیمان کردستان را تایید نمی کنم و تا کنون هیچ نامه یا اعتراضی مبنی بر اینکه شخصی در کارخانه سیمان به صورت رابطه ای استخدام شده به دست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار نرسیده است.

وی از برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار سیمان کردستان در کارخانه سیمان بیجار جهت جلوگیری از هر گونه مشکلات کاری خبر داد و بیان داشت: رییس جدید کارخانه سیمان جهت جلوگیری از رانت خواری در این واحد تولیدی اقدام به جمع آوری شرکت های خدماتی که رانت و پارتی بازی در آن صورت می گرفت، نموده است.

این مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ریییس کارخانه سیمان اقدام به شرکتی نمودن نیروها نموده و نیروی که تا ماه قبل دو میلیون حقوق دریافت می کرد و 500 هزار آن هم شرکت جهت کارهای خدماتی برای خودش برداشت میکرد، 500 هزار را به جیب خود نیروها برگردانده و اقدام به حذف شرکت های خدماتی کرده که اقدامی بزرگ در کارخانه سیمان کردستان است.

عناوین برگزیده