تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۷۷۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش عجیب بورس به اظهارات رئیس جمهور درباره تحریم

می متالز - در حالی که روز گذشته رئیس جمهور گفت امروز دربدترین دوران تحریم هستیم، شاخص بازار سهام امروز با رشدی حدود سه هزار واحد کار خود را شروع کرد.
واکنش عجیب بورس به اظهارات رئیس جمهور درباره تحریم

به گزارش می متالز، در حالی که روز گذشته رئیس جمهور گفته بود امروز دربدترین دوران تحریم هستیم، شاخص بازار سهام امروز با رشدی حدود دو هزار واحد کار خود را شروع کرد.

روز گذشته حسن روحانی اظهار کرد: امروز دربدترین دوران تحریم هستیم اما قامت مردم ما استوار است و در همه‌ جا در برابر قدرت‌های بد خواه به خوبی ایستادگی کردند.

روحانی با بیان این که این دستاوردها در شرایط تحریم به دست آمده است خاطرنشان کرد: اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال ۹۵ تا امروز ۲۰۰ میلیارد دلار منبع اضافه وارد کشور می‌شد اگر سال ۹۷ و ۹۸ تحریم نبودیم ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه داشتیم در حالی که عده‌ای می‌گویند تحریم چه کرده است؟ آنها می‌گویند که باید مدیریت تحریم را قوی کنیم اما آیا ما باید بازوهای خود را قوی کنیم؟ وقتی آب و غذا نیست فرد هر چه قوی هم باشد در خطر می‌افتد ما اگر تحریم نبودیم حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار خارجی به کشور وارد می‌شد. با این حال کشور بدون ۲۰۰ میلیارد دلار اداره می‌شود اما به سختی شرایط مردم مشکل است اما ما هم در حد توان خود تلاش می کنیم.

در عین حال رئیس جمهور چه در هنگام سفر به ژاپن برای مذاکره با نخست وزیر ژاپن و چه در اظهارات اخیر دیگر خود عنوان کرده که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی پایان‌ پذیر هستند.

در این شرایط امروز بازار سهام در ۲۰ دقیقه ابتدایی کار خود بیش از سه هزار واحد افزایش یافت و از مرز ۳۸۰ هزار واحد عبور کرد.

عناوین برگزیده