تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۷۷۷۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار خراسان شمالی خواستار پیگیری تعهدات ایدرو و ایمیدرو شد

می متالز - استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در خصوص سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حوزه صنایع فولادی باید با جدیت پیگیری شود.
استاندار خراسان شمالی خواستار پیگیری تعهدات ایدرو و ایمیدرو شد

به گزارش می متالز، محمدعلی شجاعی چهارشنبه‌شب در نشست بررسی مصوبات و تفاهم‌نامه های سفر تیرماه امسال ریاست جمهوری به این استان اظهار داشت: حوزه استانداری باید با پیگیری این مصوبات از سازمان های مربوطه در تهران، طی یک هفته جمع بندی لازم در این خصوص را ارائه کند تا هر کدام قابل انجام نیست به دفتر ریاست جمهوری اعلام شود.
وی در خصوص تفاهم نامه مربوط به صدور ۲۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه برای صادرکنندگان نیز خواستار پیگیری لازم در این رابطه برای رسیدن به نتیجه مطلوب شد.
شجاعی همچنین با توجه به طرح مساله مربوط به عدم پاسخگویی وزارتخانه ها برای پیگیری و عمل به تعهدات خود تاکید کرد: نباید فقط به نامه نگاری بسنده کرد بلکه باید مدیران در هفته آینده به صورت حضوری با افراد مسوول در این خصوص مذاکره کنند تا این تعهدات تعیین تکلیف شود.
وی با تاکید بر جمع بندی پروژه هایی که قابلیت افتتاح در دهه فجر دارند، گفت: مسوولان حجم پروژه ها را جمع بندی و فرمانداران نیز با همین نگاه اعتبارات مورد نیاز را اعلام کنند تا پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی مشخص شده و با حضور یک مقام عالی کشوری به بهره برداری برسد.
همچنین در این جلسه تفاهم نامه بانک های عامل نیز مورد بررسی قرار گرفت که طی آن مقام عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد در جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه، سرمایه گذار و بانک عامل ظرف ۴۸ ساعت آینده پرونده های بانکی تکمیل شود تا هیچ بانکی در حوزه استعلام ها مشکلی نداشته باشد.
استاندار خراسان شمالی همچنین از مدیران بانک ها خواست بحث ارزی را در زودترین زمان ممکن تعیین تکلیف کنند تا بر اساس مصوبه، تعهدات برقرار و پروژه معرفی شود و در صورتی که طرح اثرگذار باشد در جلسه ای رسمی پیگیری شود.
شجاعی به موضوع پرداخت تسهیلات در حوزه بانک کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه باید در عرض یک هفته پیگیری شود تا هیچ مشتری بانکی نباشد که پرونده وی تکمیل شده ولی پرداخت نشده باشد.
وی همچنین از مدیران استان خواست اگر طرح های سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارند تا سقف هزار میلیارد ریال به بانک تجارت معرفی کنند.
همچنین در این جلسه با اشاره به ارسال ۱۵ طرح به موسسه مالی ملل و انعقاد هفت تفاهم نامه به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال، اعلام شد که با توجه به در دست بررسی بودن هشت طرح در این رابطه، بانک ها و دستگاه های اجرایی همکاری لازم را برای به نتیجه رسیدن این طرح ها داشته باشند تا طرح ماندگاری را در استان داشته باشیم.
استاتندار خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: پروژه هایی که با تزریق اعتبار اندکی تکمیل می شود با تسریع در روند عملیات اجرایی باید در سال جاری مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی افزود: بانک کشاورزی استان نیز برای پرداخت ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات این حوزه با انجام کار شبانه روزی تا یک هفته آینده تسهیلات را پرداخت کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرمانداران مشکلات منطقه را بهتر می دانند بنابراین مدیران استانی برای هزینه اعتباراتی که سرجمع اعتباری دارد با حضور فرمانداران تصمیم گیری کنند.
شجاعی در مورد پروژه های حوزه گردشگری نیز تاکید کرد: پروژه های دارای مشکل زمین این حوزه در نشستی بین اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و فرماندار شهرستان مربوطه تا دوشنبه هفته آینده تعیین تکلیف شود و همچنین فرماندار بجنورد موضوع تامین زمین برای پروژه بهداشت و درمان این شهرستان را تعیین تکلیف کند.
وی خاطرنشان کرد: بانک ها پروژه های مصوب سفر را با نگاه خاص ببینند چون بخشی از مصوبات تاریخ دارد و بعد از اتمام آن امکان پیگیری و پرداخت وجود ندارد.
در ادامه این نشست سازمان جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بانک های عامل به اعلام گزارش روند اجرای مصوبات و تفاهم نامه های خود در سفر دولت پرداختند که استاندار خراسان شمالی خواستار برگزاری نشست طرح های سرمایه گذاری با حضور بانک عامل، سرمایه گذار و دستگاه اجرایی مربوط به ریاست معاونت اقتصادی استانداری شد.
در این نشست همچنین پروژه پهنه اکتشافی در جنوب استان با مساحت هفت هزار کیلومتر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بوده است و همچنان توسط سازمان زمین شناسی بلوکه شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شجاعی در این مورد نیز گفت: هیچ تعهدی از سوی استان برای اجرای این طرح وجود نداشته و سازمان زمین شناسی باید پروژه را با مبلغ مذکور انجام و اطلاعات را به طور کامل در اختیار استان قرار دهد.
وی تاکید کرد: باید این پروژه به طور کامل با رقم ۴۵ میلیارد ریال از سوی سازمان مذکور انجام می شد.

عناوین برگزیده