تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۷۷۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۶ برابری سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

می متالز - مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از رشد ۱۶ برابری سرمایه گذاری داخلی و ۷۰ برابری سرمایه گذاری خارجی از سال ۹۲ تا ۹ ماهه سال ۹۸ در منطقه آزاد ماکو خبر داد.
رشد ۱۶ برابری سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

به گزارش می متالز، آرش یوسف زاده افزود: در پایان سال ۹۲ میزان سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو ۵۳۸ میلیارد ریال بود که در پایان ۹ ماهه سال جاری به هشت هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ میزان سرمایه گذاری خارجی در ماکو ۱.۴ میلیون دلار بود اظهار داشت: این میزان در پایان ۹ ماهه سال جاری به ۱۱۰ میلیون دلار رسیده این درحالیست که تعداد واحد‌های فعال تولیدی منطقه در پایان سال نود و دو ۳۸ واحد بوده که در حال حاضر ۱۰۲ واحد صنعتی در منطقه فعالیت می‌کنند.

یوسف زاده از افزایش سه برابری اشتغال در منطقه نیز خبرداد و افزود: نرخ اشتغال از ۹۸۳ به ۲هزار و ۸۰۷ نفر نسبت به سال ۹۲ رسیده است.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان گفت: تا دوره ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد ۱۶ فقره پروانه بهره برداری صادر شده که این تعداد منجر به سرمایه گذاری ۱۳۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۷ نفر گردیده است.

عناوین برگزیده