تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۷۷۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیوستن به اوراسیا فرصت خوبی برای صادرات ایجاد کرده است

می متالز - رئیس اتاق بازگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: پیوستن به اوراسیا فرصت خوبی برای صادرات بوجود آورده و گیلان از اولین استان هایی است که در این موضوع ورود کرده است.
پیوستن به اوراسیا فرصت خوبی برای صادرات ایجاد کرده است

به گزارش می متالز، هادی تیزهوش تابان چهارشنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در رشت با اشاره به اهمیت صادرات در شرایط کنونی اظهار کرد:  هر سال شاهد آنیم که صادرات هر روز با مشکلات بیشتری مواجه می شود؛ از این رو دولت باید خدمات بیشتری به صادرکنندگان ارائه کند.

وی با اشاره به نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اهمیت صادرات و تنظیم بازار گفت: تنظیم بازار را با واردات و نه حذف صادرات باید انجام داد.

وی به شرایط خاص کشور اشاره و بیان کرد: آیین نامه ها و بخشنامه های صادراتی باید به حداقل برسد و تفکرات وارداتی نباید فقط منحصر به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی باشد.

تیزهوش تابان با تاکید بر توجه به ظرفیت های صادراتی استان گفت: گیلان نه تنها ظرفیت خوبی برای صادرات کشور دارد بلکه پتانسیلی برای صادرات از استان های دیگر از طریق این خطه است.

وی خاطرنشان کرد: پیوستن به اوراسیا از پنجم آبان ماه شرایط خوبی را برای ما بوجود آورده و باید از این امکانات استفاده کنیم و  از این رو، جزو اولین استان هایی بودیم که در موضوع ورود کرده ایم.

رئیس اتاق بازگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان افزود: کارگروه های فرعی و خدمات دیگر برای استفاده از ظرفیت پیوستن اوراسیا در استان ایجاد شده است.

عناوین برگزیده