تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۷۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش صادرات کالا از گمرک مراغه 44 درصد افزایش یافت

می متالز - رئیس گمرک مراغه از صادرات 27 میلیون و 890 هزار دلاری کالا از این گمرک در سال گذشته خبر داد و گفت: کالاهای صادراتی از نظر ارزش 44 درصد و از نظر وزنی یک درصد نسبت به سال 1396 افزایش نشان می دهد.
ارزش صادرات کالا از گمرک مراغه 44 درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، حیدر جلال زاده روز شنبه اظهار داشت: این در حالیست که میزان صادرات کالا از گمرک مراغه در سال 96، حدود 19 میلیون دلار بود.
وی گفت: کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، ایتالیا، اسپانیا، یونان، پاکستان، رومانی، ترکمنستان، قبرس و قزاقستان مقصد کالاهای صادراتی از این گمرک بودند.
وی ادامه داد: در سال 97، 70 هزار و 553 تن کالا به وسیله سه هزار و 441 دستگاه کامیون و در قالب یک هزار و 485 فقره اظهارنامه صادراتی به این کشورها صادر شده است.
جلال زاده اضافه کرد: این کالا‌ها شامل تولیدات صنعتی شیشه جام، آینه، کربنات سدیم، سولفات آمونیوم، محصولات فولادی و محصولات کشاورزی و تبدیلی از جمله انواع کشمش، سیب و آرد گندم بود که بیشتر به سه کشور عراق، ترکیه و گرجستان صادر شد.
گمرک مراغه از آذرماه 1375 و به‌ منظور تسریع در تشریفات گمرکی و صادرات خشکبار مراغه و شهرستان ‌های مجاور کار خود را آغاز کرد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از ظرفیت های مناسبی در بخش صادرات محصولات غیرنفتی از جمله صنایع تبدیلی، صنعتی و کشاورزی برخوردار است.

عناوین برگزیده