تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۷۸۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز صدور ۹۶ تعاونی در استان اصفهان

می متالز - مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در چند ماه اخیر مجوز صدور ۹۶ تعاونی با سه هزار و ۷۰۰ عضو درحوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن و عمران و مسکن در استان اصفهان به متقاضیان اعطا شده است.
مجوز صدور ۹۶ تعاونی در استان اصفهان

به گزارش می متالز، علیرضا تیغ ساز مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در چند ماه اخیر مجوز صدور ۹۶ تعاونی با سه هزار و ۷۰۰ عضو درحوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن و عمران و مسکن در استان اصفهان به متقاضیان اعطا شده است.

علیرضا تیغ ساز با بیان اینکه تعدادی از این واحد‌های تعاونی آماده راه اندازی هستند، پیش بینی کرد: با بهره برداری از این تعاونی‌ها زمینه اشتغال بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در استان فراهم شود.

او به صدور مجوز توسعه عمران شهرستان برخوار با بیش از ۷۰۵ عضو در برخوار به منظور پیگیری طرح‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تشکیل این واحد، تعاونی‌های توسعه عمران استان به ۸ مرکز خواهد رسید که در این زمینه سرآمد کشور هستیم.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، همچنین از کاهش ۱۴ درصدی تعداد صدور مجوز راه اندازی واحد‌های تعاونی در این مدت خبر داد و گفت: سخت گیری‌های بیمه‌ای و مالیاتی، نبود مشوق‌های بانکی و لحاظ نکردن هیچ گونه تفاوتی برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها در مقایسه با بخش خصوصی در دو سال اخیر از جمله عوامل کاهش درخواست متقاضیان برای راه اندازی این مراکز اقتصادی در استان بوده است.

در حال حاضر سه هزار و ۲۶۳ تعاونی با ۵۵۰ عضو و ایجاد اشتغال ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان فعال هستند.

عناوین برگزیده