تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۵۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۷۸۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷.۲ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

می متالز - رییس گمرک مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۹ محموله کالا به ارزش هفت میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از گمرک این شهرستان صادر شده‌است.
۷.۲ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

به گزارش می متالز، احمد احمدی روز دوشنبه اظهار داشت: این مقدار کالا بیشتر به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: فرش ماشینی، لبنیات، سیمان سفید و خوراک طیور بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد به کشورهای خارجی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش صادرات از گمرک مهاباد طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، اضافه کرد: هم‌اکنون امکان صادرات تنها برای شرکت‌ها و نماینده قانونی آنها وجود دارد که براساس تعهد بازگشت ارز به داخل کشور برای آنها مجوز صادرات داده شده و افراد شخصی قادر به صادر کردن محصولات خود نیستند.

رییس گمرک مهاباد بیان کرد: وجود موانع و اعمال عوارض در کشورهای مقصد در جهت حمایت از تولید داخلی آن کشور و از دست‌دادن بازار کشورهای خارجی از دیگر علت‌های کاهش صادرات از گمرک مهاباد است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۱۹۳ پرونده کالای قاچاق به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال در این گمرک تشکیل شده که مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه، ماینر، قطعات مستعمل خودرو و لوازم جانبی موبایل بوده است.

احمدی گفت: از ابتدای امسال یک‌هزار و ۱۸۱ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک آن یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود.

استان آذربایجان‌غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

عناوین برگزیده