تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۴:۱۵
بازدید: ۴۹۵
کد خبر: ۷۸۲۸۴

آزمودن نهایی لکوموتیو مپنا (map24) در راه‌آهن یزد

می متالز - در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور بومی‌سازی توان متخصصان داخلی در خصوص طراحی و ساخت لکوموتیو مپنا(map24) تعداد 8 دستگاه لکوموتیو باری مذکور در محور چادرملو - گندله سازی - در حال انجام آزمودن میدانی هست.
آزمودن نهایی لکوموتیو مپنا (map24) در راه‌آهن یزد

به گزارش می متالز، در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور بومی‌سازی و استفاده از توان متخصصان داخلی در خصوص طراحی و ساخت لکوموتیو مپنا، تعداد 8 دستگاه لکوموتیو باری مذکور در محور چادرملو-گندله سازی  در حال انجام آزمودن میدانی و رفع معایب هست.

لازم به ذکر هست، با توجه به اینکه اداره کل راه‌آهن یزد مقام اول را در تناژ بارگیری به خود اختصاص داده و از لکوموتیوهای مختلف در این ناحیه  استفاده می‌شود. ضمناً خطوط این اداره کل از شیب و فراز مختلف برخوداراست به نظر می‌رسد با چنین شرایطی، بهترین ناحیه به‌منظور آزمودن  لکوموتیو مپنا  و رفع عیب هست.

افزودنی است، لکوموتیو map24 دارای 6 محور، 128 تن وزن  و بار قابل‌حمل آن مشابه لکوموتیو  GT26 پانزده دنده  هست  و حدود یک سال است در محور اداره کل  به‌منظور رفع عیب و اصلاحات، تردد می‌نماید.

لازم به ذکر هست، اکثر معایب لکوموتیو مذکور توسط نمایندگانی از ناوگان یزد، کارشناسان نیروی کشش و دفتر مهندسی نظارت ناوگان و نمایندگان شرکت سازنده شناسایی و در حال پیگیری و رفع عیب هست

شایان‌ذکر هست، شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا فعالیت خود را در سال 1386 آغاز نموده و کارخانه شرکت مذکور مجهز به کارگاه‌های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ و آزمودن به‌منظور تولید لکوموتیو و واگن هست که مهم‌ترین آن ساخت لکوموتیو map24 می‌باشد.

عناوین برگزیده