تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۷۸۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

HSE سرمایه‌گذاری انسانی است

می متالز - حوادث مرتبط با کار که منجر به مرگ‌ومیر می‌شوند به‌عنوان یک معضل بهداشت عمومی در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شوند؛
HSE سرمایه‌گذاری انسانی است

به گزارش می متالز، با توجه به این موضوع برخی مشاغل جزو شغل‌هایی به‌شمار می‌روند که سخت و زیان‌آور هستند، صنعت فولاد در جهان در رده همین مشاغل قرار دارد.
 از یک‌سو مذاب و آتش و کوره‌هایی با هزار درجه حرارت و از سوی دیگر، آلایندگی و شرایط سخت کاری.
البته با آموزش و رعایت ایمنی این حوادث را می‌توان به حداقل ممکن کاهش داد، چراکه پیامدهای این‌گونه حوادث فراتر از شخص می‌تواند برای واحد تولیدی بسیار زیان‌آور باشد، زیرا بسته به نوع حادثه روند تولید با تاخیر یا تعطیلی روبه‌رو خواهد شد. بدون هیچ تردیدی آموزش می‌تواند میزان حوادث کاری را به حداقل ممکن برساند.
 دوره‌های ایمنی را می‌توان به‌طور تخصصی و دوره‌ای برای نیروی انسانی که سرمایه‌های اصلی واحدهای تولیدی به‌شمار می‌روند، برگزار کرد؛ از این‌رو نقش واحدی به‌نام HSE‌ باید بیش از پیش مورد توجه واحدهای تولیدی که به‌ویژه جزو مشاغل پرخطر هستند، قرار ‌گیرد. در راستای اهمیت نیروی انسانی واحدهای تولیدی هیچ‌گاه نباید سرمایه‌گذاری در حوزه HSE را هزینه تلقی کنند، چراکه پیامدهای حوادت تنها گریبانگیر فرد نیست، بلکه مشکلات مربوط به آن از خانواده گرفته تا واحد تولیدی را دربرمی‌گیرد.

سارا اصغری - روزنامه‌نگار

عناوین برگزیده